Η βιομηχανία ανάπαυλας των Χριστουγέννων που αφορά το εμπορικό κομμάτι της γιορτής έθεσε τον πήχυ ψηλά τα τελευταία χρόνια και μετατόπισε το ενδιαφέρον.
Αντί να προβάλλονται οι ακριβοί πλέον ορεινοί προορισμοί ( Καρπενήσι, Ζαγοροχώρια, χιονοδρομικά κτλ κτλ) που λόγω θέρμανσης και εξόδων κινήσεων τα βαλάντια της “υπό πίεση” μεσαίας τάξης δεν αντέχουν, δίνεται έμφαση στις πόλεις.
Η πόλη είναι ένας χαμηλού ρίσκου προορισμός, ο οποίος θα σηκώσει τους μη μετακινούμενους πρώην μεσοαστούς, τους συγγενείς-φίλους φοιτητές και μη που θα έρθουν από την Αθήνα και τις άλλες πόλεις-χώρες στις οποίες έχουν φύγει για δουλειά.
Εκεί λοιπόν η Χριστουγεννιάτικη βιομηχανία επένδυσε για να κρατήσει αυτόν τον κόσμο και αν καταφέρει να προσελκύσει νέους. Είναι τα λεγόμενα Χριστούγεννα που βασίζονται σε προκάτ κατασκευές, οι οποίες θα αλλάξουν την όψη των κεντρικών χώρων των πόλεων για λίγες ημέρες.
Σε τέτοιες προκάτ λογικές σηκώθηκε η Ονειρούπολη στη Δράμα, ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα, το Christmas Factory στο Γκάζι, το Πάρκο των Ευχών στη Λάρισσα ή και σε άλλες περιπτώσεις ανά την Ελλάδα. Τεχνητές κατασκευές που υπόσχονται μυστήριο, ψυχαγωγία, γιορτινή ατμόσφαιρα και άλλα πολλά ώστε να προσελκύσουν επισκέπτες και να τους προσφέρουν απεριόριστο χρόνο. Το Αγρίνιο με τη σειρά του προσπαθεί να ακολουθήσει αυτόν τον ανταγωνισμό. Τρενάκια, παγοδρόμια σε συνδυασμό με φωταγώγηση πόλης και Χριστουγεννιάτικα δένδρα δίνουν τη δική τους μάχη ελκυστικότητας, ώστε να καταφέρουν να μπουν ως θέμα συζήτησης για το που θα περάσει κάποιος τα Χριστούγεννα.
Όπως και να έχει η παραπάνω εποχή που διανύουμε μας εισάγει σε μια νέα λογική, εκείνη της Χριστουγεννιάτικης διασκέδασης με αφετηρία όχι το φυσικό χειμερινό τοπίο, αλλά την καλύτερη και πληρέστερη αξιοποίηση του αστικού χώρου.
Εδώ ο συναγωνισμός των πόλεων αρχίζει από μηδενική βάση. Το που θα οδηγήσει ο χρόνος θα δείξει, σίγουρα όμως η βιομηχανία ψυχαγωγίας έχει φτάσει για τα καλά και στην πιο απομακρυσμένη επαρχιακή πόλη…
Λ.Υ.