Το έργο της Ιόνιας Οδού είναι το πιο σημαντικό ιστορικό συμβάν που έχει να επιδείξει η Αιτωλοακαρνανία τις δύο πρώτες δεκαετίες του 2000. Πρώτο βέβαια είναι η κατασκευή της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Αυτή βέβαια από πολλούς χρεώθηκε στον Σημίτη, άσχετα αν είχε διαδρομή βαθιά μέσα στο χρόνο.
Θα χρεωθεί η Ιόνια Οδός κάπου συγκεκριμένα στη συνείδηση του κόσμου; Πολλοί θα δυσκολευτούν, αλλά θα δώσουν απάντηση αφού παρασχεθεί μια μικρή βοήθεια.
Έχουμε και λέμε:
Αρχές του 2000:
Η παράκαμψη Αγρινίου κείτονταν με χορταριασμένη ημιτελής νησίδα στην θέα των οδηγών που υπέφεραν στα φέρρυ-μποτ, τις Παλιοβούνες και στα Κεφαλόβρυσα.
2009:
Δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου ( Δείτε εδώ)
Από τότε συζητούσαν για Κλόκοβα και πάρθηκε αργότερα απόφαση ( Δείτε εδώ)
2010: Προέβλεπαν ότι η Ιόνια οδός θα παραδοθεί το 2014 ( Δείτε εδώ)
2011: Το έργο είχε παγώσει ( Δείτε εδώ)
2012:
Η Ιόνια Οδός είχε παγώσει ( Δείτε εδώ) Ο Κατσιφάρας ζητούσε την απεμπλοκή του έργου από τον τότε αρμόδιο Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμόδιο για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής, Γιοχάννες Χαν, ( Δείτε εδώ)
2013:
Το έργο είχε πρόοδο μόλις 30% ( Δείτε εδώ)
2014:
Το έργο της Ιόνιας Οδού κινδύνευε ( Δείτε εδώ) και εν τέλει επανεκκινήθηκε ( δείτε εδώ)
Ο τότε Υπουργός Μ. Χρυσοχοίδης ανακοίνωνε ότι το έργο θα παραδίδονταν τον Δεκέμβρη του 2015 ( δείτε εδώ).
2015:
Πρόοδος έργου 63% ( δείτε εδώ)
2016:
Iούνιος. Στο 77% η πρόοδος της Ιονίας Οδού (δείτε εδώ)
Σεπτέμβριος: Στο 85% η πρόοδος της Ιονίας Οδού ( δείτε εδώ)
2017: Παράδοση Ιόνιας Οδού ( εκτός απροόπτου).
Τα συμπεράσματα είναι δικά σας. Εδώ οφείλουμε να πούμε ότι για την καθυστέρηση του έργου υπήρξαν και άλλα ζητήματα όπως χρηματοδοτήσεις, συνεργασίες κτλ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο πιο πίσω πάμε, τόσο πιο χειρότερα είναι. Το έργο κράτησε πολλά χρόνια, που δεν μπορεί να χρεωθεί κάπου συγκεκριμένα ως έργο. Για καθυστερήσεις μπορούν να ειπωθούν πολλά. Πάντως για την τωρινή κυβέρνηση οι αριθμοί δείχνουν ότι μπορούν να υπάρξουν τα λιγότερα παράπονα για το συγκεκριμένο τουλάχιστον έργο.
Λ.Υ.