Σημειώνεται ότι το ελληνικό υπουργείο Ανάπτυξης συμμετείχε στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο των influencers που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθώντας και διαφημίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες γνωστών εταιρειών.
Ανάμεσα στους 576 influencers που ελέγχθηκαν σε όλη την Ευρώπη, οι 20 προέρχονταν από την Ελλάδα, ενώ, σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, το αμέσως επόμενο διάστημα θα λάβουν επιστολή από το υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.
Από τον έλεγχο στους Έλληνες influencers διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι, ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% -και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο- γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις). Παράλληλα, σε ποσοστό 50%, δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης, το 50% δηλώνουν πως είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο.
Ιωάννα Τούνη: Η αντίδρασή της όταν ρωτήθηκε για τον έλεγχο στους influencers
Η Ιωάννα Τούνη ρωτήθηκε για τον έλεγχο για πιθανή παραπλάνηση εκ μέρους των influencers, με την ίδια να δηλώνει αρχικά άγνοια επί του θέματος, λέγοντας: «Παραπλάνηση δεν κατάλαβα, τι ακριβώς; Παραπλανούμε για ποιον λόγο;».
«Οι εμπορικές δραστηριότητες τιμολογούνται, φορολογούνται, δεν καταλαβαίνω τώρα το κομμάτι της παραπλάνησης, αλλά με πιάνεις και αδιάβαστη, δεν ενημερώθηκα για όλο αυτό, δεν ξέρω», τόνισε στη συνέχεια η Ιωάννα Τούνη, σε βίντεο που προβλήθηκε στην εκπομπή «Happy Day».