Κυριακή, 23/09/2018

Φάκελος "Πλατυγιάλι"

Στο παρακάτω δημοσίευμα του περιοδικού «Επίκαιρα Αιτωλοακαρνανίας» θα δείτε το όλο παιχνίδι που παίζεται σε βάρος του λιμανιού του Πλαυτυγιαλίου από τα κέντρα αποφάσεων.

«Αμφισημίες αποφάσεων για Πλατυγιάλι, Σκαραμαγκά, Αστακό.

Η ημερήσια εφημερίδα της Αιτωλίας και της Ακαρνανίας «ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ» ανέδειξε σε πρωτοσέλιδό της σχετικό θέμα με τίτλο « ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ SOS. Η ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ από Σκαραμαγκά και Λαύριο. Συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος Φώτης Μπερίκος που υπογράφει το κείμενο αναφέρει χαρακτηριστικά: «με την ανοχή ή και την παρότρυνση του Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας, τα καράβια κατευθύνονται σε προβλήτα του Σκαραμαγκά που δεν έχει άδεια για μεταφόρτωση, δίνοντας αγγελία κατάπλου σε Λαύριο, όπου εκδίδονται και τα τιμολόγια. Στόχος η εκμηδένιση του Πλατυγιαλίου… όσο η Αιτωλοακαρνανία κοιμάται».
Σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες προέκυψαν από την έρευνα των ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ, στις 13 Ιουλίου του 2007, πέντε υπουργοί της Κυβέρνησης της Ν.Δ. (Οικονομίας-Αλογοσκούφης, Εμπορικής Ναυτιλίας-Κεφαλογιάννης, Ανάπτυξης-Σιούφας, Μεταφορών-Λιάπης, Απασχόλησης-Μαγγίνας) με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 1262/ 23-07-2007), νομιμοποιούν τη συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ) και της εταιρείας Depots των ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά, εγκρίνοντας τα τιμολόγια που θα ισχύουν. Στις 3 Απριλίου του 2008, και εντός των πλαισίων της ανωτέρω απόφασης ο ΟΛΛ υπογράφει συμφωνία λιμενικής χρήσης της προβλήτας IV του Σκαραμαγκά με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. Ως εκ τούτου, υπήρξε επίσημη ενημέρωση προς τις εφοπλιστικές ενώσεις, γύρω από τις δυνατότητες των εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται με μορφή ανάλογη “εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων”.
Η υπουργική απόφαση που προαναφέρθηκε, καθώς και το καθεστώς που διαμόρφωσε, αντίκειται σε πολεοδομικές διατάξεις, σε συνταγματικές κατοχυρώσεις, και σε διεθνείς συμβάσεις. Επιπροσθέτως, δεν είναι σύννομη ούτε με την αρχική σύμβαση παραχώρησης των Ναυπηγείων.
Εύκολα εξάγεται το συμπέρασμα, πως το λιμάνι του Αστακού έχει ήδη ζημιωθεί και προβλέπεται η διεύρυνση της καταστάσεως αυτής, επειδή το Κράτος καταστρατηγεί απροκάλυπτα τους νόμους του ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς. Ορίζει αυστηρότητα πλαίσια λειτουργίας για το Πλατυγιάλι (ως οφείλει άλλωστε και για κάθε λιμάνι), αλλά την ίδια στιγμή πριμοδοτεί ένα δεύτερο με εγκαταστάσεις που κανονικά δεν υφίστανται. Χωρίς να παίρνουμε θέση για το εάν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει λιμάνι στο Σκαραμαγκά σε περίπτωση που διαμορφωθούν κατάλληλα νομοθετήματα, τη παρούσα χρονική περίοδο, παρατηρείται πλήρης ασυνέπεια στη τήρηση ίσων αποστάσεων από τους κρατικούς φορείς, γεγονός που ανά πάσα στιγμή δύναται να θέσει την Ελλάδα υπόλογη ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η δραστηριοποίηση των τοπικών φορέων της Αιτωλοακαρνανίας θεωρείται ως εκ των ουκ άνευ, καθότι η προάσπιση μίας τεράστιας επένδυσης και παράλληλα σημαντικότατης επιχειρηματικής προσπάθειας που λαμβάνει χώρα στο Νομό, μόνο θετικά οφέλη θα αποδώσει στο τόπο. Είναι οξύμωρο να επιδεικνύεται ιδιαίτερη ευαισθησία σε ότι αφορά διαμαρτυρία και έλεγχο για τον Αστακό, και όταν καταστρατηγούνται κεκτημένα του η αντίδραση να κυμαίνεται μεταξύ υποτονικότητας και αδιαφορίας.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως απευθυνθήκαμε στην εταιρεία ΑΚΑΡΠΟΡΤ όπου από τη συνομιλία μας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας κ. Βασίλη Κούτση προκύπτει ότι έχουν «ξεκινήσει έρευνα» για τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα, αλλά «δεν μπορούμε ακόμα να κινηθούμε δικαστικά χωρίς τη συγκέντρωση στοιχείων
».

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.