Τα παρακάτω βίντεο περιέχουν μουσικά κομμάτια από τη καθαυτή μουσική παράδοση της Αιτωλίας.Αναλυτικά:
Οργανικος σκοπος (τσαμικος αργος) “Ράστ” ή “Αη Συμιος” που συμπεριλαμβανεται στα 14 παραδοσιακα δημοτικα τραγουδια της εκδοσης “Η μουσικη παραδοση της Αιτωλιας”.
Η εκδοση αυτη υλοποιηθηκε απο την Αιτωλικη Αναπτυξιακη Α.Ε. ΟΤΑ στο πλαισιο του τοπικου προγραμματος LEADER+ και επιχειρει μια περιηγηση στη μουσικη παραδοση της Αιτωλιας (γεωργαφικη ενοτητα των Ν. Αιτ/νιας, Φωκιδας κ Ευρυτανιας περικλειοντας συνολικα τους πρωην 10 Δημους Ι.Π.Μεσολογγιου, Ναυπακτου, Χαλκειας, Αντιρριου, Ευπαλιου, Βαρδουσιων, Πυληνης, Πλατανου κ Δομνιστας).
Στις σελιδες της εκδοσης παρουσιαζονται χαρακτηριστικα στοιχεια αυτης της παραδοσης εμπνευσμενα απο την ιστορια, τον ερωτα, τη λεβεντια και τα εθιμα της περιοχης.
Εδω ακουμε το οργανικο “ραστ” οπου παιζεται κατ εξοχην στην περιοχη Μεσολογγιου κ Αιτωλικου με ζουρναδες και νταουλια. Χαρακτηριστικο ειναι το παιξιμο απο το κλαρινο που προσπαθει να μιμηθει το ζουρνα, αφου το συγκεκριμενο κομματι συνηθιζεται πλεον να παιζεται με κλαρινο στην ευρυτερη περιοχη (αλλα εγινε ξακουστο και χορευεται κ σε αλλες περιοχες της Ελλαδας.
Η ηχογραφηση εγινε με την ευγενικη προσφορα της παραδοσιακης ορχηστρας του Παναγιωτη Κοτρωτσου.
“Μαραινομαι ο καημενος” αργο συρτο που συμπεριλαμβανεται στα 14 παραδοσιακα δημοτικα τραγουδια της εκδοσης “Η μουσικη παραδοση της Αιτωλιας”.
Η εκδοση αυτη υλοποιηθηκε απο την Αιτωλικη Αναπτυξιακη Α.Ε. ΟΤΑ στο πλαισιο του τοπικου προγραμματος LEADER+ και επιχειρει μια περιηγηση στη μουσικη παραδοση της Αιτωλιας (γεωργαφικη ενοτητα των Ν. Αιτ/νιας, Φωκιδας κ Ευρυτανιας περικλειοντας συνολικα τους πρωην 10 Δημους Ι.Π.Μεσολογγιου, Ναυπακτου, Χαλκειας, Αντιρριου, Ευπαλιου, Βαρδουσιων, Πυληνης, Πλατανου κ Δομνιστας).
Στις σελιδες της εκδοσης παρουσιαζονται χαρακτηριστικα στοιχεια αυτης της παραδοσης εμπνευσμενα απο την ιστορια, τον ερωτα, τη λεβεντια και τα εθιμα της περιοχης.
Εδω ακουμε το τραγουδι του χωρισμου/ερωτα “Μαραινομαι ο καημενος” (απο τα πλεον δημοφιλη στην περιοχη) οπου παιζεται κατ εξοχην στην περιοχη Μεσολογγιου με ζουρναδες και νταουλια. Χαρακτηριστικο ειναι το παιξιμο απο το κλαρινο (οπως και στο οργανικο σολο τσαμικο “ραστ” που προσπαθει να μιμηθει το ζουρνα, αφου το συγκεκριμενο κομματι συνηθιζεται πλεον να παιζεται με κλαρινο στην ευρυτερη περιοχη (αλλα εγινε κ αυτο γνωστο και χορευεται κ σε αλλες περιοχες της Ελλαδας.
Η ηχογραφηση εγινε με την ευγενικη προσφορα της παραδοσιακης ορχηστρας του Παναγιωτη Κοτρωτσου και του Βασιλη Κωστουλα στο τραγουδι.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
1 Σχόλιο
Όλα μα όλα τα τραγούδια, η φορεσιά, τα βήματα χορού, προέρχονται από τά σύμβολα του κάθε λαού, είτε αρέσει είτε δέν αρέσει, πάνε να μπερδέψουν, να αποπροσανατολίσουν, τη πραγματικότητα του Αιτωλικού πολιτισμού, βρείτε τσ σύμβολα τής Αιτωλίας,καί να δείτε τη παρουσιάζουν ός παράδοση τής Αιτωλίας, σέ φορεσιά,βήματα χορού, σε φλάμπουρο σημαία, χρώματα, πάνε να περάσουν σύμβολα πολιτισμό ξένου λαού…..η Αλβανία δε φέρει συμβολο αετό, φέρει χήνα πάπια πολυφονικα,πώς βρέθηκε γιά αυτούς αετός περίεργο για τών πολιτισμό τους,..όπως στήν Αιτωλία περίεργο που βλέπουμε αυτά τσ αγνώστου πολιτισμού