Το χιόνι δεν είναι μόνο ένα καιρικό φαινόμενο. Μπορεί να αποτελέσει και πρωτόλειο υλικό τέχνης. Πολλοί καλλιτέχνες το χρησιμοποιούν λοιπόν ως πρώτη ύλη ( δείτε εδώ).
Πολλές φορές το ίδιο το χιόνι λειτουργεί επικουρικά στην τέχνη. Στην περιοχή της Τριχωνίδας που υποδέχτηκε το περισσότερο χιόνι είχε την τύχη να συμβεί αυτό.
Η πρώτη περίπτωση είναι το άγαλμα του Κοσμά του Αιτωλού ( Εικόνα 1) στον κόμβο Καινούργιου-Παναιτωλίου. Το χιόνι δημιούργησε ένα περίβλημα γύρω του και στον ίδιο πρόσθεσε ” μια μπάλα χιονιού” που δείχνει να την κρατά με φυσικό τρόπο.
Η δεύτερη περίπτωση είναι η μάνα του Καπράλου στο Παναιτώλιο.( Εικόνα 2). Οι νιφάδες χιονιού “άσπρισαν” τον θάμνο που βρίσκεται δίπλα στην καθισμένη μάνα και τρόπον τινά ενέταξαν το φυτό στην ιδέα του γλυπτού. Δίνει την εντύπωση ότι είναι κάποια χαρτιά, υφάσματα ή και βαμβάκι αν η φαντασία οδηγήσει στην αγροτική κοινωνία. Όλα αυτό τον λευκό σωρό η μάνα τα περιεργάζεται και έχουν βαρύνει την καθημερινότητα της.
Αν ο χιονιάς ήταν μεγαλύτερος θα είχε εξάψει περισσότερο την φαντασία. Όπως και να έχει όμως αυτή είναι πάντα υποκειμενική…