Του Λίνου Υφαντή,
Φανταστείτε να περπατάτε στο δρόμο και κάθε αυτοκίνητο που σας προσπερνάει να σας κορνάρει λες και είναι προσπέραση. Τι λογική θα μπορούσε να είχε αυτό.
Κάντε λοιπόν μια αναγωγή στη θέση του περιπατητή και βάλτε ποδηλάτη. Είναι ακριβώς το ίδιο; Όχι. Είναι χειρότερο και επικίνδυνο.
Ο ποδηλάτης, ακόμα και αν πηγαίνει άκρη, θα πρέπει να προσέχει λακούβες, φθαρμένη άσφαλτος, κακοτεχνίες και χίλια δυο που έχει ένας Αιτωλοακαρνανικός δρόμος. Εν ολίγοις πέρα από τα τέσσερα μάτια που πρέπει να έχει ένας οδηγός αυτοκινήτου ( μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά) , πρέπει να έχει και ένα πέμπτο και κάτω.
Πολλές φορές υπάρχουν οδηγοί (μειοψηφία) ευτυχώς που κορνάρνουν όταν προσπερνούν ένα ποδηλάτη. Δεν συζητάμε για περιπτώσεις που δεν πηγαίνει σταθερά ή που έχει ακουστικά στα αυτιά -ανεπίτρεπτο. Το κάνουν ακόμα και όταν ο δρόμος δεν είναι πολυσύχναστος. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει αυτή τη λογική. Μερικοί το κάνουν “για να προσέξουν οι ποδηλάτες” στο τέλος όμως πρέπει να κατανοήσουν ότι κάνουν κάτι επικίνδυνο και εκνευριστικό.
Ο ΚΟΚ έχει προβλέψει την άσκοπη χρήση της κόρνας με πρόστιμο 20 ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση όμως μπορεί κάποιος οδηγός να επικαλεστεί το άρθρο 37 που λέει ότι η χρήση ηχητικών οργάνων επιτρέπεται μόνο “Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο¨. Πρώτον δεν είναι απαραίτητο και δεύτερο μιλάμε για οδηγό του οχήματος. Άρα δεν μιλάμε για ποδηλάτη, άρα για άσκοπη κόρνα. Έτσι γίνεται αντιληπτό, αλλά πρέπει να γίνει πιο σαφές από τους αρμοδίους.
Ας μπει αυτή η παράμετρος στην οδική ασφάλεια και στην κουλτούρα μας για να προβληματιστούμε λίγο πάνω σε αυτό. Οδηγούμε σε χάλια δρόμους άλλωστε, ποτέ αυτό μην το ξεχνάμε.