H είδηση του θανάτου του Γεράσιμου Φιλιππάτου σόκαρε τους πάντες. Ο 34χρονος οδηγός, πατέρας τριών παιδιών έχασε τη ζωή του το απόγευμα της Παρασκευής κατά τη διάρκεια αγώνα dragster στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Αγρινίου.
Το ειδικά τροποποιημένο Nissan GT-R, ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα του είδους στην Ευρώπη διαλύθηκε. Ο άτυχος οδηγός εκτινάχθηκε από το όχημα. Σκοτώθηκε ακαριαία. Όσοι ήταν παρόντες στο σημείο δεν μπορούσαν να πιστέψουν αυτό που έβλεπαν. Ο Γεράσιμος, ο σταρ του dragster, ο πιο αναγνωρίσιμος οδηγός, ο άνθρωπος που ξεχώριζε για το ήθος, είχε χαθεί με τον πλέον τραγικό τρόπο.
Όλα συνέβησαν σήμερα Παρασκευή 14 Μαΐου στις 4:00 το μεσημέρι. Ο Γεράσιμος παίρνει θέση στην εκκίνηση. Ζεσταίνει τα ελαστικά, πατάει τέρμα το γκάζι του πανίσχυρου Nissan GT-R και ξεκινά. Το αυτοκίνητο εκτινάσσεται εμπρός με απίστευτη ταχύτητα. Στα πρώτα 200 μέτρα, έχει αναπτύξει ήδη 270 χλμ./ώρα. Οδεύει για άλλο ένα ρεκόρ.
Κρατά σταθερά το τιμόνι, αλλά γίνεται… το αναπάντεχο. Το αυτοκίνητο χάνει την ισορροπία του, το πίσω τμήμα μετακινείται. Με αυτά τα χιλιόμετρα, κανείς δεν μπορεί να κάνει το παραμικρό. Φεύγει δεξιά, ανατρέπεται και αρχίζει να φέρνει τούμπες. Το Nissan διαλύεται. Ο άνθρωπος εκτινάσσεται από την καμπίνα. Σοκ. Πως είναι δυνατόν; Είναι δεμένος σε μπάκετ κάθισμα με ζώνες τεσσάρων σημείων.
Δείτε το βίντεο – ντοκουμέντο:
Αναζητώντας τις αιτίες
Κι όμως, με αυτή την ταχύτητα, αν ένας από τους εμπρός τροχούς βρει σε κάποιο σταθερό σημείο τότε το αμάξωμα γίνεται μια άμορφη μάζα από τις πιέσεις που ασκούνται. Σύμφωνα με μαρτυρίες ανθρώπων που βρίσκονταν στο σημείο, το δυστύχημα έχει αιτία. Κι όχι μία, αλλά δύο.
Στις φωτογραφίες που εξασφάλισε το zougla.gr φαίνεται το διαλυμένο όχημα αλλά και το οδόστρωμα. Από το GT-R δεν έχει μείνει τίποτα. Κομμάτια διασκορπισμένα παντού. Στην ευθεία της πίστας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Αγρινίου κάτι φαίνεται ότι δεν πάει καλά με την άσφαλτο. Στις εικόνες φαίνονται ξεκάθαρα οι αυξομειώσεις στο ύψος του οδοστρώματος. Όπως υποστηρίζουν ορισμένοι, μόλις πάτησαν εκεί οι τροχοί, χάθηκε ο έλεγχος.
Η πίστα έπρεπε να ήταν τέλεια στρωμένη και όχι να υπήρχαν τέτοιες αστοχίες. Αφού χάθηκε ο έλεγχος και το αυτοκίνητο έφυγε δεξιά, οι πληροφορίες του zougla.gr αναφέρουν πως ένας από τους εμπρός τροχούς βρήκε σε φρεάτιο που υπήρχε στην αρχή του χωραφιού. Το χτύπημα ήταν τόσο ισχυρό, που ακόμη και το μπάκετ κάθισμα ξεκόλλησε από τη θέση του.
Ο Γεράσιμος δεν είχε καμία πιθανότητα. Οι τούμπες διαδέχονταν η μία την άλλη. Όλα είχαν τελειώσει.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στο πλαίσιο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος «DRAGSTER 2021» και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια των δοκιμών του πρώτου αγώνα στο Αγρίνιο.
Αυτές οι πληροφορίες είναι μαρτύρων και οδηγών. Εμείς αναρωτιόμαστε κάτι ακόμη. Σε πίστες dragster πρέπει να υπάρχουν ειδικά τοιχία, ώστε όταν «φύγει» δεξιά η αριστερά το αυτοκίνητο να μην βγει εκτός και τουμπάρει. Οχήματα όπως το GT-R του Φιλιππάτου είναι αυτό που λέμε χαϊδευτικά «πύραυλοι εδάφους».
Ακόμη κι αν ο ίδιος πήρε την απόφαση να κάνει το 400άρι για να πετύχει ένα ακόμη ρεκόρ, δεν θα έπρεπε κάποιος να μην του το επιτρέψει; Να του πει ότι έχει ένα τόσο ισχυρό τετράτροχο στα χέρια του που δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ασφάλειά του; Απλά μια ερώτηση κάνουμε. Απάντηση υπάρχει;
Πηγή: zougla.gr
4 Σχόλια
Αγρινιαρα. Ολα οργανωμενα στην εποχη του 21ου αιωνα…
Στο συγκεκριμενο ουτε με αθλητικα και ελαφρυ τζογκιν δεν γλιτωνεις το ατυχημα.
Θα διαφωνήσω ότι ΚΑΙ σε αυτή την περίπτωση φταίει η “Αγρινιάρα”.
Την ευθύνη επωμίζονται εξ ολοκλήρου οι διοργανωτές που θα έπρεπε να ελέγξουν τόσο την καταλληλόλητα της ασφάλτου όσο και την ύπαρξη πλαϊνών προστατευτικών τοιχίων (πέραν των όποιων άλλων standards επιβάλει το άθλημα). Το σκεπτικό τους προφανώς ήταν “βρήκαμε ευθεία, πάμε να τρεξούμε”. Απίστευτη προχειρότητα…
Θεός σχωρέστο το παλικάρι…
Εδώ το Αγρινιο δεν φταίει τίποτα
Αυτό διέθετε αυτό έδωσε
Το πρόβλημα είναι στους οργανωτές που το επέλεξαν ειδικά για τέτοιες ιπποδυνάμεις
Επίσης η απουσία προστατευτικού τοίχου από jersey συμπλήρωσε το σκηνικό
Οι αγώνες αυτοκινήτου είναι δεδομένο ότι είναι επικίνδυνο σπορ
Απλά τα στάνταρ ασφάλεια είναι πλέον πολύ ψηλά και η ασφάλεια έχει αυξηθεί κατακόρυφα
Στην Ελλάδα δυστυχώς ακόμη και τώρα η έλλειψη κατάλληλων χωρών οδηγεί σε περικοπές και στην ασφάλεια προκειμένου να γίνεται το αγαπημένο μας σπορ
Κάποια στιγμή κάποιος δεν ήταν τόσο τυχερός
Πάντως έφυγε κάνοντας κάτι που αγαπούσε σίγουρα παρά πολύ
Όπως όλοι όσοι ασχολούνται με αυτό το σπορ
Είναι μια ξεχωριστή κατηγορία ανθρώπων και πρέπει να σεβόμαστε την επιλογή τους να παίρνουν αυτά τα ρίσκα
Ένα τελευταίο χειροκρότημα του ανήκει