Ο Αρίστων ο Τριχωνεύς ήταν στρατηγός των Αιτωλών το 221 π.Χ., ο οποίος, λόγω κάποιου σωματικού προβλήματος, άφησε την διοίκηση των στρατευμάτων στους Σκόπα και Δορίμαχο, ενώ ο ίδιος παρέμεινε στο σπίτι του. Παρά τις δηλώσεις των Αχαιών ότι θα θεωρείται εχθρός όποιος καταπατήσει τα εδάφη της Μεσσηνίας ή της Αχαΐας, οι Αιτωλοί διοικητές εισέβαλαν στην Πελοπόννησο, ενώ ο Αρίστων, παρά το γεγονός αυτό ισχυριζόταν ανοήτως ότι Αιτωλοί και Αχαιοί ήταν σε ειρήνη μεταξύ τους.
Συγκεκριμένα την άνοιξη του 220 π.Χ., αφού η Σπάρτη είχε προσωρινά ενταχθεί στην Συμμαχία, οι Αιτωλοί ανησυχούσαν περισσότερο για την Μεσσηνία, την τελευταία τους σύμμαχο στην Πελοπόννησο. Για να αποτρέψουν τους Μεσσήνιους να αλλάξουν και αυτοί πλευρά, ο Αρίστων έστειλε ένα εκστρατευτικό σώμα υπό τους Σκόπα και Δορίμαχο στην πόλη της Φιγαλείας, στην Τριφυλία στα μεσσηνιακά σύνορα. Στο δρόμο, τα στρατεύματα αυτά λεηλάτησαν την ύπαιθρο αρκετών αχαϊκών πόλεων και συγκεκριμένα την Πάτρα και τις Φαρές, δημιουργώντας περαιτέρω εχθρότητα. Από την Φιγαλεία μπήκαν στην Μεσσηνία, όπου συνέχισαν τη λεηλασία. Αντιδρώντας, οι Μεσσήνιοι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την συμμαχία τους με τους Αιτωλούς και να καλέσουν τους Αχαιούς σε βοήθεια
Ο Αρίστων προταγωνίστησε στη διαμάχη Αιτωλών και Μακεδόνων. Βοηθούμενος από τα μικρά του ανίψια, Σκόπα και Δορίμαχο, ο στρατηγός Αρίστων ο Τριχωνεύς επιχείρησε να αποτρέψει την περαιτέρω αποσύνθεση της διεθνούς θέσης της Αιτωλίας και μαζί οι τρεις Τριχώνιοι επέβαλαν ριζική αλλαγή της αιτωλικής πολιτικής.
3 Σχόλια
Η Σπάρτη, η Σπαρτιά, όπως ονομάζεται σήμερα,βρίσκεται η βρίσκονται τα ερειπιατης,πίσω από το Βελούχι κοντά στό χωριό στενομα,η Σπάρτη,η Σπαρτιά, είναι χόρα τής Αιτωλίας, η Σπάρτη στη Πελοπόννησο δεν έχει σχέση με την κάθοδο τών Δωριέων; Τα ευρύματα στη Πελοπόννησο στη Σπάρτη γιά ποιό πολιτισμό μιλούν; Αν είναι δωρικά δέν είναι Αιτωλικός πολιτισμός; Φυσικά αυτή ξέρουν γιά Σπαρτιάτες και Δωριείς, εκείνη πού κάνουν οτι δε ξέρουν είναι η ίδιοι Αιτωλοί, δηλαδή δήθεν οτι η σημερινή Αιτωλία είναι Αιτωλοί, αλλά αποφεύγουν γεωγραφικά να αναφέρουν της φυλές ελλήνων Αιτωλών ,όπου όλες οι φυλές και οι πόλις κράτη είναι Αιτωλοί καί Αιτωλία, γιαυτό καί λέγεται Αιτωλική συμπολιτεία,πρέπει το κουβάρι να το ξετυλιξεις σωστά από τήν αρχή όπως λέει και ο λαός, άμα πάς να το τηλιγεις και νά το μπερδευης αυτό φαίνεται, αυτά κάνουν τα νεότερα χρόνια, άμα βρείτε κάποιο ελληνικό χάρτη παλαιότερων,με τους νομούς, θα δείτε πώς στο νομό Ευρυτανίας κοντά στό Καρπενήσι γράφει τη Σπάρτη με μεγάλα γράμματα
Δε ξέρω αν ο εικονιζομενος στό πίνακα, είναι τριχωνευς Αιτωλός, η ρωμαίος,
Στήν Αιτωλική συμπολιτεία Αιτωλία, βρίσκουμε πολιτισμό άλλον λαόν; Όπως ρωμαϊκά θέατρα, ρωμαϊκούς ναούς, ευρύματα άλλον πολιτισμόν;, εκτός στή σημερινή Αιτωλία όπου υπάρχουν κάποια οθωμανών, στήν αττικοι ο Παρθενώνας, τα θέατρα, και τα υπόλοιπα αρχαία, δεν είναι τίποτα ελληνικό, διότι τα ίδια είναι σε ολόκληρη τήν ρωμαϊκή αυτοκρατορία, η και κάποιον άλλον πολιτισμόν, αραγες στο πίνακα γκραβούρα, φέρει το πορτρέτο ρωμαίο,διότι όλα τα αρχαία ρωμαϊκά αγάλματα, είναι ίδια του πίνακα, ενό ο Αιτωλός τριχωνευς Δωριεύς πρέπει να φέρει πολιτισμο δωρικό Αιτωλικό,διότι η Τριχωνίδα ανήκει απο αρχαία χρόνια στην Αιτωλία, βλέπουμε της καρυάτιδες ότι είναι ρωμαιησες, διότι αυτά που φοράνε,τα βλεπουμε σε ολλα τα ρωμαικα αγαλματα , και στις καρυες της πελοπονησσου δεν φερουν ελληνικο πολιτισμο, και τό δέσιμο τόν Μαλίων τους δεν είναι ελληνικός πολιτισμός, μπορείτε αν αμφίβαλεται να κάνετε έρευνα , αν ανασκαφή ο πολιτισμός της αιτωλικής συμπολιτείας, καί έρθουν στήν επιφάνεια τα αρχαιολογικά ευρύματα, τότε θα ανακακαλυφτη ο πολιτισμός τής ευρύτερης περιοχής, αλλά δε το κάνουν, γιατί; Τη φοβούνται; Γιατί ανασκάπτουν παντού και στην Αιτωλική συμπολιτεία το αποφεύγουν;