Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου, 2020

Δείτε το διάλογο Σπίρτζη-Κωνσταντόπουλου στη Βουλή για τη σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό

Συζητήθηκε σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, με θέμα «Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και ανακατασκευή παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίο».H συζήτηση ωστόσο αναλώθηκε σε αντιπαράθεση για τους αυτοκινητοδρόμους.

Συζητήθηκε σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Βουλευτής Ν. Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, με θέμα «Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και ανακατασκευή παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίο».
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του ο κ. Κωνσταντόπουλος επεσήμανε ότι «Δεν μερίμνησε κανείς το Αγρίνιο, το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδα, ο μεγαλύτερος δήμος της Αιτωλοακαρνανίας, με πληθυσμό πάνω από 100.000 κατοίκους, να συνδεθεί με την Ιόνια Οδό. Έμεινε εκτός σύνδεσης λόγω προχειρότητας του σχεδιασμού και έλλειψης ενδιαφέροντος υπηρεσιακών, πολιτικών και αυτοδιοικητικών παραγόντων.»
Επιχειρώντας να αναδείξει την κρισιμότητα της υλοποίησης της απευθείας κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, υπογράμμισε ότι «Σήμερα οι πολίτες του Αγρινίου, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται προς τις διαθέσιμες συνδέσεις μέσω της παλαιάς εθνικής οδού, είτε 22 χλμ ανατολικά στον Κόμβο Κεφαλοβρύσου, είτε 22χλμ δυτικά στον κόμβο Κουβαρά. Η αδιαφορία των υπευθύνων λοιπόν στο μεγαλείο της. Ωστόσο, η κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό αποτελεί πάγιο αίτημα της κοινωνίας του Αγρινίου, των τοπικών φορέων, του ΤΕΕ και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.»
Απευθυνόμενος στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, ο κ. Κωνσταντόπουλος ζήτησε την άμεση απευθείας κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό προκειμένου το Αγρίνιο να αποκτήσει ασφαλή πρόσβαση στην Ιόνια οδό αλλά και στα ΒΙΟΠΑ, που προβλέπονται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αγρινίου και ταυτόχρονα να συνδεθεί με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου ,και να γίνει τμήμα της σύνδεσης του Δυτικού με τον Ανατολικό Άξονα και τον Ε65 (Πλατυγιάλι – Ιόνιος – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία).
Ο κ. Κωνσταντόπουλος έθεσε ως αναγκαιότητα και απαίτησε από τον Υπουργό τη δέσμευση από πλευράς Υπουργείου και Πολιτείας για την άμεση ολική ανακατασκευή και νέα ασφαλτόστρωση των 45 χλμ του οδικού δικτύου Κεφαλοβρύσου – Κουβαρά, το 70% του οποίου βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης και εξυπηρετεί καθημερινά τους πολίτες των πρώην μεγάλων καποδιστριακών Δήμων της περιοχής. Τόνισε ότι το οδικό αυτό δίκτυο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και πέραν των κακοτεχνιών, επιβαρύνθηκε ακόμη περισσότερο λόγω του φόρτου που δέχθηκε από την κατασκευή της Ιονίας Οδού. Χρήζει συνεπώς άμεσα ανακατασκευής, ώστε να αποτελέσει ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης αναγνώρισε και συμφώνησε με τα λεχθέντα του κ. Κωνσταντόπουλου και δεσμεύθηκε για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, προβαίνοντας άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή.

Αναλυτικά η απάντηση υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ κ. Δημητρίου Κωνσταντόπουλου, σχετικά με τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και την ανακατασκευή της παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίου.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε συνάδελφε, κύριε Κωνσταντόπουλε, φίλε Δημήτρη, θα ήθελα με την ευκαιρία της επίκαιρης ερώτησης, γιατί είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για την περιοχή, να μου επιτρέψεις να δώσω μία συμβουλή σε εσένα ως φίλος και βέβαια να προχωρήσω σε μία καταγγελία και στην αυτοκριτική μας σαν Κυβέρνηση γι’ αυτά που έχουμε κάνει.
Να ξεκινήσουμε από τη συμβουλή. Στα επικοινωνιακά επιτελεία των μέσων που στηρίζουν τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, που ανήκεις, συνήθως λένε κάθε μέρα το πρωί: «Μην αφήνεις την αλήθεια να σου χαλάσει μια ωραία και στημένη ιστορία» κι εσύ με την επίκαιρη ερώτηση που κάνεις τη χαλάς. Τη χαλάς, γιατί εάν διαβάσεις τα δελτία Τύπου -τέσσερα έχει βγάλει τις τελευταίες μέρες ο υπεύθυνος υποδομών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ο κ. Μανιάτης- θα διαβάσεις στο πρώτο, ότι οι οδικοί άξονες που σήμερα εγκαινιάζονται, σχεδιάστηκαν και προκηρύχθηκαν με διεθνείς διαγωνισμούς ως συγχρηματοδοτούμενα έργα από τις αρχές του 2001.
Και για ιστορικούς λόγους μας λέει, ότι το ΠΑΣΟΚ που ετοίμασε και συμφώνησε τα βήματα που ακολούθησαν, διαπραγματεύτηκε με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίλυσε τα προβλήματα για τη σωτηρία των έργων παραχώρησης, και βέβαια, προέβη στη βελτιστοποίηση των μελετών με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του υλικού κόστους των έργων, ενώ ικανοποίησε όλα τα εύλογα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.
Άρα, ο κ. Μανιάτης, που τα ξέρει και καλά αυτά τα πράγματα, προφανώς έχει προβλέψει και το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για το Αγρίνιο. Ο κ. Λοβέρδος μας είπε, ότι εάν δεν είχε εκλεγεί η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα τελείωναν γρηγορότερα αυτά τα έργα.
Υπάρχουν και πολλές άλλες δηλώσεις στην ίδια λογική, οπότε θα ήθελα με την ευκαιρία να κάνω την καταγγελία και να παροτρύνω και εσάς και τους πολίτες να μην πιστεύετε τα μάτια σας, να μην σκέφτεστε την αλήθεια, να μην μετράτε το χρόνο που ταξιδέψατε για να έρθετε εδώ πέρα με ασφάλεια, να μην νοιάζεστε για το ότι δεν είχαμε έναν νεκρό και να καταγγείλουμε όλοι μαζί εμένα, τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την ολοκλήρωση των έργων και για το φιάσκο των εγκαινίων.
Πιστεύω ότι πρέπει να προχωρήσουμε όλοι μαζί σ’ αυτήν την καταγγελία. Επίσης, πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσουμε τις καταγγελίες γιατί έγινε μποτιλιάρισμα τη δεύτερη μέρα του Πάσχα στην περιοχή σας, που δεν έχει συμβεί ξανά ποτέ αυτό, γιατί ολοκληρώθηκαν τα έργα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, γιατί τέλειωσαν μαζί και οι αποζημιώσεις των καθυστερήσεων με τα έργα και τι θα κάνουν χιλιάδες εργαζόμενοι -είναι και η κυρία Αχτσιόγλου εδώ, που θα απολογηθεί για τους χιλιάδες ανέργους με την ολοκλήρωση των έργων- γιατί διαπραγματεύθηκαν αυτές οι κυβερνήσεις, οι τελευταίες εδώ του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ειδικά τιμολόγια και εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες, γιατί διαπραγματεύθηκαν δωρεάν διελεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους, γιατί διαπραγματεύθηκαν δωρεάν διέλευση για τους ΑΜΕΑ, γιατί επιχειρούν να βάλουν ηλεκτρονικά διόδια. Γιατί είχαν το θράσος, όπως λέει ο κοινοβουλευτικός υπεύθυνος, να ονοματοδοτήσουν τις σήραγγες με το όνομα του Νίκου Τεμπονέρα, του Ανδρέα Παπανδρέου. Είναι ιεροσυλία. Αν τη λέγαμε, ας πούμε, «Κώστας Σημίτης», θα ήταν μια χαρά τα πράγματα. Θα τον τιμούσαμε.
Επίσης, πρέπει να συνεχίσουμε τις καταγγελίες γιατί προχωρήσαμε σ’ αυτό το φιάσκο των έργων, όταν τα είχατε υλοποιήσει όλα εσείς και η Νέα Δημοκρατία, πραγματικά δηλαδή. Ψέματα λένε. Υπήρχαν ουρές τεράστιες, ημιτελή έργα, εγκαίνια, φιέστες. Τα λέει και ο κ. Χατζηδάκης.
Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, σ’ αυτές τις καταγγελίες να προσθέσουμε την καταγγελία, που την κάνει και ο κ. Μανιάτης σε δύο ανακοινώσεις, ότι δεν κάνουμε νέα έργα. Άρα, μη μας ρωτάτε για το έργο Ιόνιας Οδού-Αγρινίου, γιατί τα έχετε κανονίσει εσείς όλα, όταν κάνατε τις μελέτες, τον σχεδιασμό των έργων, τα διόδια, τις διαπραγματεύσεις. Μη μας ρωτάτε γι’ αυτά.
Θα περιμένετε, όταν βγείτε ξανά κυβέρνηση μαζί με τη Νέα Δημοκρατία και μετά τον Σαμαρά να στηρίζετε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, να προχωρήσετε σ’ όλα αυτά τα έργα και να αλλάξετε και το όνομα της σήραγγας «Ανδρέας Παπανδρέου», που αποτελεί πραγματικά μεγάλο πλήγμα για τον χώρο σας. Όνειδος!
Ευχαριστώ πολύ.

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. lekkas giorgos

    Κρίμα στους “Έλληνες” που ψηφίσαν αυτά τα ζ….. να μπουν στην Βουλή αν αυτή είναι απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση τότε κρίμα στην βουλή και το ρόλο της!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.