Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου, 2021

Φοιτητές ΔΠΠΝΤ: «οι προτάσεις του Πανεπιστημίου Πάτρας δίνουν τη χαριστική βολή στο Αγρίνιο»

Φοιτητές ΔΠΠΝΤ: «οι προτάσεις του Πανεπιστημίου Πάτρας δίνουν τη χαριστική βολή στο Αγρίνιο»

«Οι Προτάσεις του Πανεπιστημίου Πάτρας για το Αγρίνιο δίνουν τη χαριστική βολή στην ανάπτυξη της πόλης. Απαιτείται παρέμβαση του πρωθυπουργού στην υποστήριξη της Περιφέρειας», αναφέρουν σε ανακοίνωση τους Φοιτητές του  Τμήματος  Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών. Η ανακοίνωση:

Σύμφωνα με τις πρόσφατη ειδησεογραφία σχετικά με τη διαμόρφωση του νέου πανεπιστημιακού χάρτη της Ελλάδας, τα νήματα κινούνται προς τη χειρότερη κατεύθυνση για το μέλλον του Αγρινίου.

Τα αποτελέσματα της προ τριών μηνών συμφωνίας που υπήρχε μεταξύ του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Φαρμάκη Νεκτάριο με του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Κ. Μπούρα Χρήστου για ένα πολυκεντρικό περιφερειακό πανεπιστήμιο φαίνεται να μην ήταν αυτά που θα ανέμενε ακόμη και ο τελευταίος δημότης της πόλης μας και να επαναφέρει πιεστικά το αίτημα για επανίδρυση του Πανεπιστημίου Δ. Ελλάδας αφού η μνημονιακή εποχή παρήλθε και είναι δυνατή με δυναμική κινητοποίηση η επανίδρυση του.. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι προθέσεις αλλά και οι μέχρι τώρα κινήσεις των πρυτανικών αρχών του Πανεπιστημίου Πάτρας είναι η μείωση των Πανεπιστημιακών Τμημάτων του Αγρινίου σε μόλις δύο.

Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην πόλη του Αγρινίου το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας (ΙΑ) του οποίου η κυρίαρχη τάση επιθυμεί τη μετακίνηση του στη Πάτρα με δυο έτη του καταργημένου Τμήματος  Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών (ΔΠΠΝΤ) για το οποίο οι φοιτητές και απόφοιτοι δεν έχουν σταματήσει να κινητοποιούνται για την επανίδρυσή του και με τα δύο πρώτα έτη του ΙΑ που διαδέχθηκε το ΔΠΠΝΤ, το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων (ΔΕΑΠΤ), οι Μηχανικοί Περιβάλλοντος (Μ.Χ) και δύο έτη του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων (Ε.Τ.Τ).

Άρα υπάρχουν συνολικά 4 Τμήματα και επιδιώκεται μείωση τους σε 2 Τμήματα.

Ας ρίξουμε μια ματιά τι συμβαίνει στις υπόλοιπες πόλεις τις Ελλάδος και ας συγκρίνουμε  την αναλογίας Πληθυσμός – Πανεπιστημιακά Τμήματα σε σχέση με τα 2 Τμήματα ανά 100.000  κατοίκους της πόλης του Αγρινίου.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΠΟΛΗΣ

Πόλη Τμήματα Πληθυσμός* Βαθμός**
Κοζάνη 9 40 10
Ρέθυμνο 10 50 9
Κομοτηνή 9 50 8
Ιωάννινα 20 120 7
Πάτρα 28 200 6
Σέρρες 8 60 6
Καλαμάτα 8 70 5
Βόλος 14 140 5
Ηράκλειο 17 185 4
Τρίπολη 4 45 4
Λαμία 5 60 4
Αγρίνιο 2 100 1
  1. * Σε χιλιάδες
  2. ** Προκύπτει από το ποσοστό Τμημάτων/Πληθυσμού και κανονικοποίηση με άριστα το 10 (Κοζάνη)

Από τους υπολογισμούς μας από το παραπάνω πίνακα, προκύπτει ότι με άριστα το 10 (Κοζάνη), το Ηράκλειο, με την αρωγή του πρώην Υφυπουργού κ. Διγαλάκη έχει 4, η Πάτρα συγκεντρώνει 6, η Καλαμάτα πατρίδα του νυν πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Μπούρα συγκεντρώνει 5, ο Βόλος ο οποίος πήρε δώρο από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ένα τμήμα πολιτισμού ενώ αφαιρέθηκε το ΔΠΠΝΤ από το Αγρίνιο συγκεντρώνει σχεδόν 5 και τα Ιωάννινα συγκεντρώνουν 7. Η καταστροφική διαπίστωση αφορά το Αγρίνιο, με 2 μόνο τμήματα συγκεντρώνει 1. Ένα στα δέκα. Να το μηδέν στο πηλίκο.

Το θλιβερό είναι ότι υπάρχουν δύο αναγνώσεις αυτού του ατιμωτικού αποτελέσματος για το Αγρίνιο. Δηλαδή, ότι η πόλη παίρνει ότι αξίζουν οι πολιτικοί της και ότι η Πάτρα αλωνίζει σε βάρος του Αγρινίου. Δεν ήταν αυτή όμως η προοπτική με τη κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας. Απόδειξη ότι η έδρα της Κοσμητείας Οικονομίας Διοίκησης ορίστηκε στο Αγρίνιο σαν αντάλλαγμα για τη κατάργηση του 2013, για τα μάτια του κόσμου.

Η ύπαρξη πανεπιστημιούπολης και πανεπιστημιακής κοινότητας σε μια περιοχή αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη και αναβάθμισή της σε βιοτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Δυστυχώς για την περίπτωση της πόλη του Αγρινίου παρατηρείται μια σταδιακή μείωση των Τμημάτων με καταργήσεις ή μεταφορές Τμημάτων στην Πάτρα η οποία αυτή τη στιγμή φιλοξενεί 28 Τμήματα. Έχουμε λοιπόν τα παρακάτω:

  • το 1996 την μεταφορά της Οικονομικής Σχολήςστην Πάτρα,
  • το 2013 την κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος,
  • το 2019 την κατάργηση του πρωτοποριακού και άριστα αξιολογημένου Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών

Για το άμεσο μέλλον, με απόφαση που θα βγει σύντομα για τα πανεπιστήμια, επιχειρείται παρασκηνιακά

  • η μεταφορά του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίαςστην Πάτρα
  • η μεταφορά του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων Τροφίμων(ΔΕΑΠΤ) στην Πάτρα ενώ καθηγητές και φοιτητές διαφωνούν με το ενδεχόμενο μιας τέτοιας απόφασης

Για την υποστήριξη της αποδόμησης των τμημάτων του Αγρινίου, εκφράζονται διάφορες απόψεις με ποσοτικό επικάλυμμα οι οποίες είναι αβάσιμες  δικαιολογίες.

Ένα παράδειγμα είναι πως υπάρχει διαρροή φοιτητών του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας από το Αγρίνιο σε ποσοστό 30% λόγω των πολλών μεταγραφών.  Αυτό το ποσοστό δεν ίσχυε επί ΔΠΠΝΤ και το ΙΑ έχει και πιο πολλούς φοιτητές άλλωστε. Για να καταλάβουμε, μεθοδεύει η πρυτανική αρχή του Πανεπιστημίου Πατρών επί τρία χρόνια τη κατάργηση του ΔΠΠΝΤ, το καταργεί και το αποδομεί για δύο ακόμη χρόνια (αφού τρέχει ακόμη το πρόγραμμα του) το πετάει κυριολεκτικά στο βυθό της εσωστρέφειας δημιουργώντας ένα εύθραυστο ΙΑ με 2 καθηγητές μόνο με συναφές αντικείμενο εξαχρειώνοντας τους υπολοίπους για να έλθει να ζητήσει και τα ρέστα ότι τάχα υπάρχουν πολλές μεταγραφές. Δεν είναι ο φταίχτης για αυτό οι ίδιες οι πρυτανικές αρχές και το χάος το οποίο δημιούργησαν τα τελευταία χρόνια;

Άλλη αβάσιμη δικαιολογία είναι το παράπονο ότι οι σχολές δεν μπορούν να λειτουργούν σε διαφορετικούς νομούς και με αποστάσεις απαγορευτικές για την ακαδημαϊκή συνοχή. Αν συμβαίνει αυτό γιατί δεν κλείνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.  Επομένως και αυτό το επιχείρημα είναι λανθασμένο ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι το Αγρίνιο δεν είχε ποτέ τη δικιά του σχολή. Ευκαιρία λοιπόν να τη κάνει.

Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι το Αγρίνιο εκτός του ότι είναι μια από τις 10 μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος, φιλοξενεί το μισό πληθυσμό του μεγαλύτερου νομού της Ελλάδος. Οπότε οι δημότες του δια των ψήφων τους έχουν την δυναμική

  1. να επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών
  2. να ορίζουν ποιος είναι άξιος να τους αντιπροσωπεύει στη Βουλή ώστε να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του τόπου τους.

Τελικά όμως από την ανάλυση μας προκύπτει ότι η εκλογική επιρροή δεν αρκεί όταν το πολιτικό δυναμικό δεν είναι υπόλογο στη καταστροφή μιας πόλης όπως το Αγρίνιο και ενός νομού της Αιτωλοακαρνανίας.  Απαιτείται δυναμική κινητοποίηση είτε για την ανάπτυξη ΄δεύτερης σχολής στο Αγρίνιο με έδρα το Αγρίνιο στην οποία θα ενταχθεί το επανιδρυθέν ΔΠΠΝΤ και πιθανώς ένα τμήμα του ΔΕΑΠΤ, είτε για τη δημιουργία Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας. Πιστεύουμε ότι οι ειδικοί γνωρίζουν πως αυτό είναι εφικτό και δεν απομένει πως η τοπική κοινωνία να αναπτύξει συνέργειες με αυτούς για να το απαιτήσει δυναμικά από το Πρωθυπουργό για να γίνει πρόβλεψη άμεσα με το νέο νόμο του Απριλίου από το Υπουργείο Παιδείας.

Είναι κρίμα ότι μια επανάσταση για τη χώρα μας από το 1990, δηλαδή, η περιφερειακή ανάπτυξη με βάση την ανάπτυξη της πανεπιστημιούπολης όπως στο Αγρίνιο ανατρέπεται τελείως με βάση δικαιολογίες όπως το μνημόνιο, την ανάγκη τμήματος Ιστορίας στη Πάτρα, την έλλειψη χρημάτων από το Πανεπιστήμιο Πατρών επειδή φορτώθηκε τα ΤΕΙ της Πάτρα. Πρέπει να αναρωτηθούμε, γιατί όλες μα όλες οι δικαιολογίες αποδυναμώνουν το Αγρίνιο και ενισχύουν τη Πάτρα. Είναι απλά απαράδεκτο, στάχτη στη περηφάνεια του Αγρινίου, που γνωρίζουμε ότι εμείς ως φοιτητές του το υποστηρίξαμε. Με τη κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας το 2013 στη βάση του οποίου το Αγρίνιο θα μπορούσε να διεκδικήσει περισσότερα τμήματα και να φτάσει τα επίπεδα της Καλαμάτας και της Πάτρας, δόθηκε ένα ολέθριο πλήγμα στη πόλη που επαναλήφθηκε με τη κατάργηση του ΔΠΠΝΤ το 2019. Αντίθετα, η Πάτρα, η Καλαμάτα, ο Βόλος, το Ηράκλειο πήραν επιπλέον τμήματα. Γιατί το Αγρίνιο να πληρώσει τα σπασμένα για τα τμήματα ΤΕΙ που δέχτηκε το Πανεπιστήμιο Πατρών στη Πάτρα επι ΣΥΡΙΖΑ για πολιτικούς λόγους και τα προβλήματα τους; Δεν υπάρχει επιστροφή στην ανάπτυξη,ότανμια πανεπιστημιούπολη από τέσσερα τμήματα, δικό του πανεπιστήμιο και δική του δεξαμενή στελεχών στο Αγρίνιο προσδοκά να τα διπλασιάσει σε βάθος πενταετίας και αντί για αυτό να απομένει με δύο τμήματα και έδρα της Γεωπονικής σχολής μάλιστα το Μεσολόγγι. Επαναλαμβάνουμε, δεν υπάρχει επιστροφή.Ο κόσμος της πόλης οφείλει να κινητοποιηθεί και να διεκδικήσει για το Αγρίνιο όσα ισχύουν για τις άλλες πανεπιστημιουπόλεις.

Φοιτητές ΔΠΠΝΤ

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

5 Σχόλια

  1. Αρθούρος

    Αν ο πρύτανης είχε πραγματικά ενδιαφέρον να λύσει τα προβλήματα στη βάση όσων υποσχέθηκε στον περιφερειάρχη και με ακαδημαϊκά κριτήρια , θα μπορούσε να προτείνει τα εξής:
    1)Διάσπαση της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών σύμφωνα με ακαδημαϊκά κριτήρια, γιατί όταν είχε ιδρυθεί έτσι ενωμένη, αυτό είχε γίνει λόγω της μη ύπαρξης ικανού αριθμού καθηγητών. Σήμερα όμως, στα κεντρικά πανεπιστήμια και στο εξωτερικό οι Ανθρωπιστικές είναι πάντα χωρισμένες από τις Κοινωνικές Επιστήμες. Εξάλλου και τα τμήματα που προέκυψαν από τα ΑΤΕΙ στο χώρο της Πρόνοιας δε συγκολλήθηκαν στη Σχολή Επιστημών Υγείας, αλλά αποτέλεσαν νέα Σχολή Επιστημών Αποκατάστασης Υγείας.
    2)Έτσι, η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών θα περιλαμβάνει τα τμήματα Θεατρικών Σπουδών, Ιστορίας-Αρχαιολογίας με έδρα το Αγρίνιο, Φιλολογίας και Φιλοσοφίας. Μ’ αυτό τον τρόπο, 3 τμήματα θα έχουν έδρα την Πάτρα και μόλις 1 στην επαρχία.
    3)Και η Σχολή Κοινωνικών Επιστημών θα περιλαμβάνει τα τμήματα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Επιστημών Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας και Μουσειολογίας & Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών(νέο τμήμα με επανίδρυση του επίμαχου τομέα που κατάργησε ο Γαβρόγλου))με έδρα το Αίγιο που δεν απέχει πολύ από την πανεπιστημιούπολη του Ρίου. Έτσι, θα υπάρχουν δυόμισι τμήματα στην Πανεπιστημιούπολη του Ρίου κι ένα στην επαρχία.
    Μία απλή αναδιάταξη των Σχολών που δε θα επέφερε καμία μεταβολή στο συνολικό αριθμό των τμημάτων, θα ενίσχυε το τμήμα Μουσειολογίας που κινδυνεύει με κλείσιμο λόγω μεγάλης έλλειψης καθηγητών, ενώ με την επανίδρυση του τομέα ΔΠΠΝΤ και μεταφορά του στο Αίγιο που είναι και πιό κοντά επιστημονικά, θα ξαναζήσει και θα ικανοποιούσε σε μεγαλύτερο βαθμό τους καθηγητές, αφού το Αίγιο δεν είναι μόνο κοντά στην Πάτρα, αλλά και στην Αθήνα, ως έδρα του μοναδικού τμήματος Μουσειολογίας στην Ελλάδα.
    Αντίστοιχα, το τμήμα Φυσικοθεραπείας του Αιγίου μπορεί να μεταφερθεί στην Αμαλιάδα, αφού θα κλείσει το εκεί τμήμα Γεωπονίας, αφού θα συγχωνευθεί με το τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι.
    Αλλά όχι μόνο δε θέλει να βοηθήσει σε λύσεις, αλλά και προκαλεί τους δημάρχους και τους φοιτητές αυτών των πόλεων, αφού δεν προωθεί την ίδρυση του ΤΕΦΑΑ στον Πύργο. Μία τέτοια κίνηση, θα οδηγούσε στην ίδρυση μίας ακόμα σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Φυσικοθεραπείας κατά το πρότυπο της ίδιας σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που λειτουργεί στα Τρίκαλα.
    Το αδιέξοδο στο οποίο οδηγείται κι από τις προεκλογικές του υποσχέσεις είναι να συγκρίνει τις μικρές ελλείψεις στην Ιατρική της Πάτρας με 180 μέλη ΔΕΠ και της Πολυτεχνικής και Σχολής Θετικών Επιστημών με εκατοντάδες μέλη ΔΕΠ, με σχολές στην επαρχία που έχουν ιδρυθεί εδώ και δέκα-δεκαπέντε χρόνια και ως νέες δεν έχουν αρκετά μέλη ΔΕΠ.
    Η ειρωνεία όμως δεν είναι εκεί. Είναι στα αντιφατικά επιχειρήματα του ανοίγματος του Πανεπιστημίου Πατρών στην κοινωνία. Αλλά ποιά κοινωνία εννοούν; Μόνο της πόλης των Πατρών; Η υπόλοιπη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος πετιέται στα σκουπίδια; Εξάλλου σ’ αυτό έγκειται η επίμονη άρνηση προηγούμενου πρύτανη να μη μετονομαστεί το Πανεπιστήμιο Πατρών σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας. Βλέπουν κοντόφθαλμα την Πάτρα σα μητρόπολη(που δεν είναι)και τους υπόλοιπους σα φτωχούς συγγενείς. Ακόμα και την πόλη του Αιγίου που θέλουν να μεταφερθεί το τμήμα Φυσικοθεραπείας στην Πάτρα.
    Κατόπιν αυτών, φαντάζει σα λυτρωτική η πρόταση γιά ένταξη α)των δύο τμημάτων της Ηλείας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, αφού στην Πάτρα είτε δεν τα θέλουν, είτε θα τα κλείσουν, όπως και του τμήματος Φυσικοθεραπείας του Αιγίου και β)γιά ίδρυση νέου Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας στο οποίο θα περιληφθούν από τη μία μεριά τα τμήματα του Αγρινίου και του Μεσολογγίου κι από την άλλα τα τμήματα σε Καρπενήσι, Άμφισσα, Θήβα, Χαλκίδα.

  2. Μάκης

    Το όλο άρθρο ξεκινά με ένα βασικό λάθος: Η Κοζάνη έχει πληθυσμό 70 χιλιάδων και όχι 40 χιλιάδων όπως αναφέρεται προκειμένου να δημιουργηθούν λάθος εντυπώσεις. Αν θέλετε να είστε αντικειμενικοί και να σας αντιμετωπίζουν με στοιχειώδη σοβαρότητα, θα πρέπει να παρουσιάζεται αντικειμενικά ορθά δεδομένα, δηλαδή να αναφέρετε τους πληθυσμούς των δήμων με ακρίβεια για όλες τις πόλεις του πίνακα, ή εναλλακτικά τους πληθυσμούς των κεντρικών οικισμών κάθε πόλης.
    Με το να αναφέρετε πληθυσμός Κοζάνης 40.000 και Αγρινίου 100.000 στερείστε οποιασδήποτε σοβαρότητας. Οι πληθυσμοί των αντίστοιχων δήμων ειναι 70.000 & 94.000 αντίστοιχα, ενώ οι πληθυσμοί των αντίστοιχων κεντρικών οικισμών 41.000 & 46.000 αντίστοιχα. Πρώτα γίνετε αντικειμενικοί και δίκαιοι, χωρίς αυξομειώσεις στα νούμερα, και μετά διεκδικήστε.

    Σε κάθε περίπτωση πρέπει παντού σε όλη τη χώρα να σταματήσει αυτός ο τραγέλαφος με τις σχολές διασκορπισμένες σε κάθε πιθανή πόλη της επικράτειας. Να μαζευτούν όλες οι σχολές στην έδρα του κάθε πανεπιστημίου και να λειτουργήσουν σωστά. Επίσης να σταματήσει επιτέλους ο κάθε αγράμματος που δεν έχει τελειώσει ούτε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να εκφέρει άποψη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να ζητά σχολές στο χωριό του προκειμένου να πουλήσει κανά σουβλάκι και να χτίσει καμια γκαρσονιέρα. Το κάθε Αγρίνιο της χώρας μπορεί να διεκδικήσει την εγκατάσταση ενός ιδιωτικού κολλεγίου που θα του αποφέρει υψηλής ποιότητας σχολές και φοιτητές.

  3. ΝΙΚΗ

    Καλησπέρα σας.Συμφωνώ απόλυτα με τον κύριο Αρθούρο.Τα παιδιά μας έχασαν το Χειμερινό τους εξάμηνο γιατί δεν διέθεσαν καθηγητές για το πρώην τμήμα ΔΟΕΠ&ΤΜ το οποίο έχει συνενωθεί με το νεοσύστατο Τμήμα Μουσειολογίας.Οι φοιτητές του Ζ εξαμήνου στην κατεύθυνση της Επικοινωνίας δεν διδάχθηκε ούτε ένα μάθημα.Από τις αρχές Νοεμβρίου φοιτητές γονείς και τοπικοί φορείς δίνουμε έναν τιτάνιο αγώνα για να παραμείνει και να στελεχωθεί το τμήμα και το μόνο που εισπράττουμε ειναι αδιαφορία και κοριϊδία ,Η Πρυτανεία μεταφέρει τις ευθύνες στο Υπουργείο Παιδείας που δεν του δίνει πιστώσεις για πρόσληψη διδασκόντων,το Υπουργείο μετεθέτει τις ευθύνες στο Πανεπιστήμιο καθώς αυτό είναι υπεύθυνο για την κατανομή των θέσεων.Αποτέλεσμα είναι να χάσουν τα παιδιά μας το Χειμερινό εξάμηνο και να μην διασφαλίζονται τα επόμενα,όπως μας εξήγησαν από την Πρυτανεία.Αγνοόυν 1500 φοιτητές και τις οικογενειές τους,αγνοόυν Δημάρχους ,Επιμελητήρια ,τοπικούς φορείς.Δεν δίνουν καν μιια απάντηση,κανείς τους..Κατά ατ άλλα στηρίζουμε την μόρφωση την παιδεία και μπλα μπλα μπλα…Πολύ θα ήθελα μια επικοινωνία μαζί σας κύρις Αρθούρο.Καλό βράδυ!

  4. Αρθούρος

    Δε θέλω να εκθέσω καταστάσεις και πρόσωπα, αλλά όποιος αναφέρει γιά “κάθε αγράμματο που δεν έχει τελειώσει τη 2βάθμια εκπαίδευση” και δεν πρέπει να εκφέρει γνώμη, πρέπει πρώτα ο ίδιος να είναι εντάξει όσον αφορά τη δική του γραμματική κατάρτιση. έτσι το “παρουσιάζεται” σας θέλει με “ε” το τελευταίο ε γιατί το υποκείμενο είναι εσείς στον πληθυντικό κι όχι στον ενικό(γνώσεις 3ης Γυμνασίου).
    Από εκεί και πέρα, το υπό κρίση δημοσίευμα όπως λέτε σωστά, παρουσιάζει ανακρίβειες στον πληθυσμό επειδή αναφέρει επίσης τα Ιωάννινα με 120 ενώ έχει 112 χιλιάδες κατοίκους και την Πάτρα με 200 ενώ έχει 212 χιλιάδες κατοίκους. Ωστόσο, αυτές οι διαφορές δεν επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα του δημοσιεύματος που κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Το Αγρίνιο, όπως επιτέλους άρχισε ν’ αναγνωρίζεται κι από άλλους έχει 94000 κατοίκους, όσους ακριβώς είχε και η Πάτρα το 1966 όταν ξεκίνησε η λειτουργία των τριών πρώτων τμημάτων του. Σήμερα, μετά την κατασκευή της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και την τεράστια εσωτερική μετανάστευση προς το Αγρίνιο, αυτό έχει μεταβληθεί σε δεύτερη πόλη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με μία σχέση 11|25 με τον πληθυσμό της Πάτρας(καλλικρατικός δήμος)και σε καμία περίπτωση δεν είναι χωριό. Επίσης, αν συγκριθεί με τα Ιωάννινα που έχουν 112000 κατοίκους έχει μία σχέση 21|25. Παρόλ’ αυτά το Αγρίνιο σήμερα έχει 4 τμήματα και τα Ιωάννινα 19!
    Το ίδιο ισχύει και γιά δύο άλλες πόλεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας: το Αίγιο με 50000 κατοίκους και ο Πύργος με 48000 κατοίκους. Αν πραγματικά ήθελε το Πανεπιστήμιο Πατρών να είναι αληθινά περιφερειακό Πανεπιστήμιο ανοιχτό τουλάχιστο στην τοπική του κοινωνία της Αχαϊας, δε θα καταργούσε το τμήμα Οπτικής του Αιγίου και τώρα επιθυμεί τη μεταφορά του τμήματος Φυσικοθεραπείας στην Πάτρα. Από εκεί και πέρα, ξεκινούν όλες οι υπόλοιπες επεκτατικές του διαθέσεις και γιά το Αγρίνιο και γιά το Μεσολόγγι και γιά Πύργο και Αμαλιάδα.
    Επίσης, αν πραγματικά επιθυμούσε να εφαρμοστούν ακαδημαϊκά κριτήρια σα συνέπεια της μεγάλης συγχώνευσης με το ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας που ήταν πλήρως αποκεντρωμένο, θα έπρεπε να καταθέσει θεσμικές προτάσεις σεβόμενο την υπόστασή του κι όχι να αποφασίζει και να διατάζει μόνο κλεισίματα και μεταφορές τμημάτων. Αυτές οι προτάσεις αναλύθηκαν από μένα στο προηγούμενο μήνυμα.. Έτσι, η συγχώνευση καταντά άλωση του ΑΤΕΙ κι όχι ισότιμη συνύπαρξη. Και σημειολογικά αναφέρω ότι αν η Σύγκλητος ήταν ψυχολογικά υπέρ αυτής, δε θα επέτρεπε 2 έτη μετά τη συγχώνευση να γράφουν τα αστικά λεωφορεία προορισμό “ΑΤΕΙ- Κουκούλι”(γιά τα τμήματα του πρώην ΑΤΕΙ) αλλά “Πανεπιστημιούπολη 2” και γιά το Ρίο “Πανεπιστημιούπολη 1”, όπως έγινε και με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που έχει σε τρείς περιοχές εγκαταστάσεις. Δηλαδή έχουν πρόβλημα επαφής και ανοίγματος ακόμα και στην ίδια την πόλη των Πατρών λες και ζούν στο δικό τους βασίλειο του αναπτυγμένου βόρειου τμήματος της Πάτρας.
    Κι επιτέλους, να ειπωθεί ολόκληρη η αλήθεια στον κόσμο. Ήδη διαμαρτύρονται φοιτητές τμημάτων και της Πάτρας και του Αγρινίου ότι αν γίνει μεταφορά οποιουδήποτε τμήματος στην Πάτρα, δεν είναι σίγουρο ότι θα βρεί χώρο να στεγαστεί. Επίσης, ούτε θέσεις γιά την Εστία του υπάρχουν.
    Ακόμα δηλαδή κι αν οι δύο οπτικές μας έβρισκαν σημεία επαφής, η ίδια η πραγματικότητα θα τα διέψευδε. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ένα από τα παλιά τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών, το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης δεν έχει κτίρια μετά από 37 έτη!
    Κυρία Νίκη, επαναλαμβάνω γιά τρίτη φορά. Η πρότασή μου αφορά μεταφορά του τμήματος Μουσειολογίας στο Αίγιο μετά από τη συγχώνευσή του με τον επανιδρυόμενο τομέα του τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικών Μονάδων και Νέων Τεχνολογιών του Αγρινίου. Αντίστοιχα, να ιδρυθεί αμέσως ΤΕΦΑΑ στον Πύργο. Προτείνω δηλαδή κάτι θεσμικό κι ακαδημαϊκό μεν, αλλά πολύπλοκο στην εφαρμογή του. Δε γνωρίζω αν συμφωνείτε απόλυτα σ’ αυτό. Αν τώρα θέλετε επικοινωνία, μπορείτε να μου δώσετε έναν αριθμό τηλεφώνου σας, κατά προτίμηση φορητού.

  5. Αρθούρος

    Συμπλήρωση: Κυρία Νίκη, με συγχωρείτε. Να μου δώσετε καλύτερα το email σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.