Διαβάστε τα γεγονότα που συνέβησαν στο Αγρίνιο πριν 20 και 10 χρόνια , όπως τα καταγράφει η στήλη της εφημερίδας Μαχητής. Xαρακτηριστικό πως και τότε, 20 χρόνια πριν τέτοιες ημέρες, οι αγροτικές κινητοποιήσεις ήταν στην ατζέντα
20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 1997
ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ
Στις 15 Ιανουάριου με υπογραφή του υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Κώστα Λαλιώτη, δόθηκε το πράσινο φως για την ίδρυση περιφερειακού τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο νομό Αιτωλ/νίας.
“Ένα παλιό αίτημα του νομού, ύστερα από αγώνες, γίνεται πραγματικότητα”, τονίζει ο Β. Παπασάϊκας, μέλος της ΝΕ ΤΕΕ Αιτ/νίας, συμπληρώνοντας ότι ήρθε στην πιο κατάλληλη στιγμή, αφού ο Νομός μας, βάσει των κυβερνητικών σχεδιασμών, μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης.
“Είναι σημαντικό, υποστηρίζει ο κ. Παπασάϊκας, μεγάλα έργα στο νομό να έχουν την επιστημονική στήριξη από έμπειρους ανθρώπους, που ενδιαφέρονται για τη σωστή ανάπτυξη του τόπου τους”.
Μετά το προεδρικό διάταγμα και τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεν απομένει τα ήδη υπάρχοντα γραφεία να στελεχωθούν με επιστημονικό προσωπικό, ξεκινώντας αμέσως δουλειά, προκειμένου να κερδηθεί το χαμένο έδαφος.
ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΟΙ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Σε νέες αγωνιστικές κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι αγρότες του νομού. Ήδη η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Αιτ/νίας έχει ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης σε χωριά του νομού για τα προβλήματα του αγροτικού τομέα με επίκεντρο την καπνοκαλλιέργεια και την κτηνοτροφία. Αποκορύφωμα των ενεργειών της ΟΑΣ θα είναι η ευρεία σύσκεψη φορέων και αγροτών που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 Ιανουάριου για να αποφασισθούν και οι παραπέρα μορφές κινητοποιήσεων. Ανάλογες προετοιμασίες όμως κάνει και η Ομοσπονδία Κτηνοτροφιών Συλλόγων Αιτωλοακαρνανίας με συνεχείς συσκέψεις για το θέμα των τιμών στο γάλα.
Οι κτηνοτρόφοι δείχνουν διατεθειμένοι να διακόψουν την τροφοδοσία σε γάλα στις τυροκομικές και γαλακτοκομικές επιχειρήσεις, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, διαμαρτυρόμενοι για την χαμηλή τιμή στο αιγοπρόβειο γάλα και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων για τα επιλέξιμα αιγοπρόβατα και τις εξισωτικές αποζημιώσεις.
ΠΕΦΤΟΥΝ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟ
Είναι φύλακας του δάσους του Αγίου Χριστόφορου εδώ και δέκα χρόνια, χωρίς να πληρώνεται. Είναι δική του πρωτοβουλία. Είναι αγάπη και μεράκι. Έχει φυτέψει χιλιάδες δέντρα και όσο μπορεί περιποιείται τα υπάρχοντα. Δημήτρης Καρανταλής. Ετών 70. Συνταξιούχος ιδιωτικός υπάλληλος.
“Ο,τι καλύτερο έχουμε σ’ αυτή την πόλη, είναι τούτο το δάσος. Πρέπει πάση θυσία να το προστατεύσουμε, να το βοηθήσουμε να μεγαλώσει, να το περιποιηθούμε. Είναι κληρονομιά που μας άφησαν αυτοί που έφυγαν και που εμείς θα πρέπει να παραδώσουμε στα παιδιά μας ακόμα καλύτερη. Αυτά τα δέντρα είναι εκατοντάδων ετών. Έχουν ιστορία αιώνων”, μας λέει με πόνο ο κυρ – Μήτσος. “Απ’ την αδιαφορία μας χάθηκαν και τώρα οι γείτονες τα κόβουν για καυσόξυλα”.
Ο άνθρωπος που έχει ταυτίσει τη ζωή του με τη ζωή του δάσους, έχει απευθυνθεί σ’ όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες για να γίνει ένα ανάχωμα, να προστατευθεί ο χώρος και τα δέντρα. Δασαρχείο, Δήμος και Νομαρχία δεν έδειξαν το ανάλογο ενδιαφέρον.
“Δεν είναι δική μας αρμοδιότητα. Ανήκει στην εκκλησία”. Το δάσος, βέβαια, δεν ανήκει σε κανέναν, γιατί απλά είναι κτήμα όλων μας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να αδιαφορεί και πολύ περισσότερο οι εξ αντικειμένου αρμόδιες υπηρεσίες.
Ο Δημήτρης Καρανταλής, χωρίς κανένα οικονομικό όφελος, δίνει καθημερινά τη ζωή του στον Άγιο Χριστόφορο. Δεν δουλεύει για τον εαυτό του, αλλά για όλους μας.
Θα τον απομονώσουμε ή θα τον ακολουθήσουμε στο κοινωνικό του έργο; Κα Δασάρχη, κε Δήμαρχε, κε Νομάρχη;
ΡΙΟ – ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Έντονο προβληματισμό και ανησυχία σε ότι αφορά την ασφάλεια των πλοίων και των επιβαινόντων, έχουν προκαλέσει τα ατυχήματα που έχουν συμβεί στις ελληνικές θάλασσες, με αποκορύφωμα το ναυτικό ναυάγιο του “ΔΥΣΤΟΣ”, όπου έχασαν τη ζωή τους 19 άτομα.
Για την πορθμειακή γραμμή Ρίου – Αντιρρίου, όπου εκατομμύρια άτομα ο χρόνο χρησιμοποιούν, πολλά γράφτηκαν, πολλά ειπώθηκαν τόσο για τις προδιαγραφές των φέρρυ-μπόουτ, όσο και για τους ελέγχους που θα πρέπει να γίνονται.
Καθησυχαστική ήταν η απόφαση του μέλους του ΔΣ ναυτεργατών Ρίου – Αντιρρίου Παναγιώτη Παπαμιχαήλ, ο οποίος υποστηρίζει ότι κάθε χρόνο γίνεται επιθεώρηση των πλοίων από κλιμάκιο του Λιμεναρχείου Πατρών και κάθε δύο χρόνια από κλιμάκιο του Πειραιά.
Ο κ. Παπαμιχαήλ υποστηρίζει ότι η μικρή απόσταση που διανύουν τα φέρρυ-μπόουτς στο Ρίο – Αντίρριο και η πίεση του χρόνου, δεν επιτρέπουν την τήρηση των κανονισμών και το δέσιμο των αυτοκινήτων, και για το λόγο αυτό τοποθετούνται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους.
Σε ότι αφορά τους επιβάτες που παραμένουν στα αυτοκίνητά τους ή στα λεωφορεία, χωρίς να αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο που διατρέχουν σε ενδεχόμενο ατύχημα, τονίζει ότι γίνονται οι απαραίτητες συστάσεις από τους ναυτεργάτες, χωρίς να “πιάνουν πάντα τόπο”. “Τα πλοία δεν είναι γερασμένα”, υποστηρίζει το μέλος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Νίκος Φουσέκης. Το όριο ζωής τους, που είναι μέχρι 35 χρόνια, διασφαλίζει τις μετακινήσεις, ενώ συμπληρώνει ότι τα συγκεκριμένα πλοία έχουν τις προδιαγραφές από κατασκευής τους για τη μεταφορά επιβατών και αυτοκινήτων.
Τέλος όσο για τα σωστικά μέσα υποστηρίζουν ότι είναι. πάντα σε ετοιμότητα.
10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2007
ΝΕΚΡΑ ΨΑΡΙΑ ΑΠΟ ΕΛΛΕΙΨΗ ΟΞΥΓΟΝΟΥ ΣΤΟΝ ΟΖΕΡΟ
Μεγάλη ποσότητα νεκρών ψαριών ανακάλυψε πρόσφατα στη λίμνη Οζερό η Διεύθυνση Αλιείας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κτηνοτροφίας και Υγείας.
Μετά από πληροφορίες που έφτασαν στα αυτιά των υπευθύνων της Διεύθυνσης Αλιείας, οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης, σε συνεργασία με τους υπαλλήλους των τμημάτων Υγείας και Κτηνοτροφίας, έσπευσαν στην περιοχή, όπου και εντόπισαν ένα μεγάλο αριθμό νεκρών ψαριών και μετά από μεγάλη προσπάθεια κατάφεραν να τα απομακρύνουν.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, προϊστάμενο της Διεύθυνσης Αλιείας, το συμβάν δεν οφείλεται ε τίποτα περισσότερο από μία λεγόμενη “φυσική παγίδα”. Δηλαδή, ο θάνατος των ψαριών εντοπίζεται σε πρόβλημα ανοξίας (έλλειψη οξυγόνου) που οφείλεται στη συγκέντρωση υπερβολικού αριθμού ψαριών στον συγκεκριμένο χώρο του αύλακα. Η συγκέντρωση αυτή προκλήθηκε από την τάση των ψαριών να συναθροίζονται εκεί που υπάρχει ροή νερού και να κινούνται αντίθετα με αυτή τη ροή.
Στο συγκεκριμένο σημείο λόγω της κατασκευής του νέου δρόμου, η ελεύθερη ροή του αύλακα έχει διακοπεί και έχουν τοποθετηθεί σωλήνες κάτω από τον δρόμο. Από παρακείμενα υλικά εκσκαφής φαίνεται, πως πιθανόν το τελευταίο διάστημα αποκαταστάθηκε η επικοινωνία και έτσι η παροδικά αυξημένη ροή από τα συσσωρευμένα νερά στο τμήμα πριν τον δρόμο, προκάλεσε την υπερβολική συγκέντρωση των ψαριών, τα οποία “οδηγήθηκαν” από τη ροή των νερών σε μία “φυσική παγίδα”.
Μέχρι τώρα, τα πράγματα βαίνουν ομαλώς. Η υπηρεσία, μάλιστα, έκανε κάποιες προτάσεις, προκειμένου να προστατευτεί η λίμνη και να αποφευχθεί στο μέλλον κάτι παρόμοιο, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θεωρεί ότι ο θάνατος των ψαριών προκλήθηκε από τοξικά αίτια.
ΖΗΤΟΥΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΛΑΙΟΜΑΝΙΝΑΣ
Πρόβλημα μεταφοράς έχει προκόψει με ορισμένους μαθητές του ολοήμερου δημοτικού σχολείου Παλαιομάνινας.
Πρόκειται για 20 περίπου παιδιά από γειτονικά χωριά, τα οποία πηγαινοέρχονται στο σχολείο με ταξί. Ορισμένα από αυτά, όμως, επιθυμούν να παρακολουθήσουν το ολοήμερο, χει λόγω κυρίως των επαγγελματικών υποχρεώσεων των γονιών τους. Ωστόσο, το μεταφορικό μέσο, δηλαδή του το ταξί, έρχεται να παραλάβει τα παιδιά μόνο το μεσημέρι, καθώς δεν έχει εγκριθεί ένα επιπλέον δρομολόγιο. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχει αστάθεια στο πρόγραμμα των παιδιών και πότε να κάθονται, πότε να φεύγουν ανάλογα με το πρόγραμμα των γονιών τους.
Ο διευθυντής του σχολείου, ο κ. Χρήστος Ζωγράφος, ετοιμάζει σχετικά έγγραφο, το οποίο και θα αποστείλει σύντομα στη Νομαρχία, στο οποίο και θα ζητά να εγκριθεί κονδύλι για να πραγματοποιείται ένα επιπλέον δρομολόγιο.
Ας ελπίσουμε ότι θα διευθετηθεί σύντομα το ζήτημα, ώστε να διευκολυνθούν τα παιδιά και να παρακολουθούν όπως πρέπει το σχολείο τους.
Η «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Το Κέντρο Λόγου και Τέχνης «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) υλοποιεί α από φέτος έναν από τους βασικούς του στόχους: Την ιδέα της ανάγνωσης και την « αγάπη για το βιβλίο.
Πρόκειται για την «Λέσχη Ανάγνωσης» μ μέσα στους χώρους της «ΔΙΕΞΟΔΟΥ» σ’ έναν τόπο συνάντησης, ανταλλαγής, ιδεών δ και πληροφόρησης χωρίς αυστηρούς κανόνες για το ποιοι και πόσοι θα συμμετέχουν. Οι συναντήσεις θα γίνονται μία φορά τον μήνα στον πρώτο όροφο της «ΔΙΕΞΟΔΟΥ» με συζήτηση πάνω σε κλασικά και νεότερα έργα πεζογραφίας.
Στην πρώτη συνάντηση που θα γίνει σήμερα Τετάρτη 24 Ιανουάριου στις 7.30 το βράδυ, θα αναπτυχθεί και θα συζητηθεί ένα από τα κορυφαία μυθιστορήματα της «ανθρώπινης κωμωδίας» του Μπαλζάκ, «Μπάρμπα Γκοριώ», απ’ τις κυρίες Ραλλού Κυριακοπούλου, Ιφιγένεια Μάρκου-Μπεμπέλη και Μαρία Σουζανέα-Φιλιπποπούλου, με συντονίστρια τη συγγραφέα Ακακία Κορδόση.
Όσοι αγαπούν το διάβασμα βιβλίων και θέλουν να μοιραστούν με άλλους ανθρώπους τη συγκίνηση και τον προβληματισμό, από ένα συγκεκριμένο βιβλίο, πάνω στο οποίο κάθε αφορά θα γίνεται συζήτηση στη «Λέσχη Ανάγνωσης» μπορούν να συμμετάσχουν.
ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΗ ΝΙΚΗ
ΙΣΟΠΑΛΙΑ 2-2 ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ ΣΤΟ ΚΟΡΩΠΙ
Πήρε ένα βαθμό σε μια δύσκολη έδρα, αλλά θα μπορούσε να πάρει τρεις. Ο Παναιτωλικός ήρθε ισόπαλος 2-2 στο Κορωπί όπου ελάχιστες ομάδες κατάφεραν φέτος να αποφύγουν την ήττα, όμως δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος αφού έφτασε πολύ κοντά στη νίκη. Με απόδοση καλύτερη των προηγούμενων αγώνων του, πέτυχε δύο γκολ, έχασε ευκαιρίες, αλλά πλήρωσε ακριβά τα δικά του αμυντικά λάθη και τα λάθη του διαιτητή.
Με αρκετό κόσμο στο πλευρό του, με νέα πρόσωπα στην ενδεκάδα και με εσωτερικές αλλαγές, ο Παναιτωλικός ήταν βελτιωμένος, όμως η αστάθεια που παρουσίασε στην άμυνα του στοίχισε βαθμούς. Ο Γεωργαλής προτίμησε στη θέση του τερματοφύλακα τον Εμπολί, ο οποίος στην πρώτη του εμφάνιση με τον Παναιτωλικό είχε στο ενεργητικό του μια πολύ δύσκολη επέμβαση. Ντεμπούτο έκανε και ο Πρίπου, που χρησιμοποιήθηκε στο κέντρο της άμυνας δίπλα στον Διαμαντή.