Ιστορικά γεγονότα ή εξαγόμενα τουριστικά προϊόντα;
Σάλος έγινε ( ήταν θέμα χρόνου) με την αμφισβήτηση των εορτών της Ναυμαχίας του Lepanto στη Ναύπακτο, όπως ονομάστηκε. Έστω και αν η αμφισβήτηση προέρχονταν από συγκεκριμένη οπτική συγκεκριμένου πολιτικού χώρου.
Την ιστορία την ξέρουμε. Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου δεν έγινε στην Ναύπακτο. Όπως και η Ναυμαχία του Ακτίου δεν έγινε στην Πρέβεζα.
Παρόλα αυτά στην Ναύπακτο καθιερώθηκαν γιορτές μεγαλοπρεπείς για την Ναυμαχία του 1571 μεταξύ Χριστιανών Δύσης και Οθωμανών, που έγινε στις Εχινάδες. Αυτό δεν έχει πολλές δεκαετίες. Στην Πρέβεζα αντίστοιχα δυναμώνουν οι φωνές για να τιμάται η Ναυμαχία του Ακτίου. Προτάθηκε το 1992 με πλήρες σχέδιο ( δείτε εδώ) και δειλά δειλά γίνονται κάποιες εκδηλώσεις τα τελευταία χρόνια ( δείτε εδώ την πιο πρόσφατη).
Τόσο η Ναυμαχία της Ναυπάκτου όσο και του Ακτίου δεν έχουν απευθείας αναφορές στην εθνική αφύπνιση των Ελλήνων. Περισσότερο φαντάζουν με υποθέσεις ξένων που ελάχιστα επηρέασαν τα Ελληνικά πράγματα.
Παρόλα αυτά η Ναυμαχία των Εχινάδων μετακόμισε σε Ναύπακτο και του Ακτίου στην Πρέβεζα. Γιατί;
Φυσικά γιατί η Ναύπακτος και η Πρέβεζα διαθέτουν λιμάνι. Είναι τουριστικές, έχουν μεράκι και πολύ κόσμο που αγαπά την ιστορία και τον πολιτισμό. Και το κυριότερο έχουν όραμα.
Οι Ναυμαχίες άλλωστε δεν είναι γεγονότα αλλά εξαγόμενα πολιτισμικά προϊόντα που ταιριάζουν μόνο σε μια τουριστική περιοχή.
Και τουρισμό εξάγουν μόνο τουριστικές περιοχές: Η Ναύπακτος και η Πρέβεζα. Κανένας άλλος.
Υ.Γ. Κανένας άλλος και το εννοούμε. Ούτε οι χωματόδρομοι των Οινιαδών, ούτε οι στροφές της Βόνιτσας. Ακόμα και αν σε αυτά τα μέρη έγιναν πράγματι οι Ναυμαχίες. Καληνύχτα σας!
Λ.Υ.