Σάββατο, 23 Ιανουαρίου, 2021

Κινητοποίηση στην Πάτρα για να πάρει την επένδυση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- Η Αιτωλοακαρνανία τι κάνει;

Κινητοποίηση στην Πάτρα για να πάρει την επένδυση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- Η Αιτωλοακαρνανία τι κάνει;

Η γερμανική αυτοβιομηχανία Next.e.GΟ. σκοπεύει να κατασκευάσει στην Ελλάδα το εργοστάσιο συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων της και οι διεργασίες είναι σε εξέλιξη για την περιοχή που θα την φιλοξενήσει.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο Αστακός είναι μία από αυτές, με Καβάλα και Κοζάνη να είναι επίσης στο προσκήνιο.

Οι Αχαιοί ωστόσο δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια και κινητοποιούνται. Υποστηρίζουν πως διαθέτουν όλες τις προϋποθέσεις για να φιλοξενηθεί στην Πάτρα η επένδυση και έχουν και τη συμπαράσταση του Πανεπιστημίου.

Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του Πρύτανη, του Σ.Ε.Β. Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος , του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και του Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων.

Την ίδια ώρα απο πλευράς Αιτωλοακαρνανίας δεν υπάρχει καμια επίσημη τοποθέτηση. Τουλάχιστον ας ελπίσουμε να γίνονται οι δέουσες…ανεπίσημες ενέργειες.

Η ανακοίνωση:

Η πρόσφατα υπογραφείσα «Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» της εταιρείας Next e.Go με την Enterprise Greece για την εγκατάσταση βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, συνολικού ύψους 100 εκ. ευρώ, αποτελεί μία πρωτοποριακή επένδυση, η οποία θα έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο με τη δημιουργία 1.000 άμεσων θέσεων εργασίας και 5.000 έμμεσων, με την απορρόφηση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, την ανάδειξη νέων πράσινων τεχνολογιών, την ίδρυση Κέντρου Τεχνολογίας και την ανάδειξη της τελικώς επιλεγείσας περιοχής σε επενδυτικό προορισμό διεθνούς ενδιαφέροντος.

Η εταιρεία Next e.Go βρίσκεται σε αναζήτηση της περιοχής προκειμένου να υλοποιήσει την επένδυση, η οποία θα πρέπει να διαθέτει λιμάνι, ακαδημαϊκό ίδρυμα και κέντρο έρευνας. Διαθέτουμε όλα τα ανωτέρω (Οργανισμός Λιμένος Πατρών, Πανεπιστήμιο Πατρών και ερευνητικά ινστιτούτα με σημαντική σχετική εξειδίκευση όπως το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων) και επιπλέον Βιομηχανική Περιοχή η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή επιλογή για την εγκατάσταση του εργοστασίου.

Με αφορμή το πρόσφατο άρθρο του συμπολίτη μας δικηγόρου Κωνσταντίνου Κανελλάκη, που δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο, ενώνουμε τις δυνάμεις μας, ώστε να διεκδικήσουμε αυτή την εξαιρετική επενδυτική ευκαιρία για την περιοχή μας, η οποία θα δημιουργήσει πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις απασχόλησης, θα μεγεθύνει το οικοσύστημα υποστηρικτικών επιχειρήσεων, θα προσφέρει στο Πανεπιστήμιο και στα Ινστιτούτα ευκαιρίες αξιοποίησης του ερευνητικού έργου τους, θα αναδείξει τις δυνατότητες του λιμανιού της πόλης μας και θα συμβάλλει εν κατακλείδι με ουσιαστικό τρόπο στην ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής μας .

ΠΑΤΡΑ 20/12/2020

Πανεπιστήμιο Πατρών
Πρύτανης Χρήστος Μπούρας

Σ.Ε.Β. Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος
Ομότιμος Καθηγητής Κλεομένης Μπάρλος

Οργανισμός Λιμένος Πατρών
Διευθύνων Σύμβουλος Παναγιώτης Τσώνης

Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων
Διευθυντής Δημήτρης Σερπάνος

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Ο βαρώνος

    Θα έπρεπε να σκεφτόμαστε εδώ στην Αιτωλοακαρνανία πιο λογικά. Η επένδυση θέλουμε και πρέπει να γίνει στην Πάτρα γιατί εκεί είναι όλα και πληρούνται όλες οι προυποθέσεις που έχουν μπεί απο τον ίδιο τον επενδυτή. Δηλαδή: 1. Μεγαλή Βιομηχανική Περιοχή με έντονη δραστηριότητα , 2. Κεντρικός Λιμένας , 3. Σύνδεση με τα μεγάλα οδικά δίκτυα και τον σιδηρόδρομο(σε λίγο καιρό θα έχει ολοκληρωθεί και το μεγάλο έργο ηλεκτροκίνησης (και υπόγειου)του σιδηροδρόμου στην Πάτρα καθώς και επεκτάσεις του), 4. Μεγάλα Ακαδημαϊκά Κέντρα και Επιστημονικά Πάρκα/Ζώνες καινοτομίας. Όλα αυτα τα έχει η Πάτρα οπότε είναι μονόδρομος. Δεν βάζω καν την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου που ήδη είναι στα σχέδια του ΔΕΣΦΑ για να προμηθεύει την Πάτρα και την ΒΙΠΕ και το βιομηχανικο πάρκο. Αν ήμουν επενδυτής εκεί θα έκανα την επένδυση.

    Ο λόγος που λέω πως πρέπει όλοι οι Αιτωλοακαρνάνες(και Φορείς του νομού) να υποστηρίξουμε να γίνει η επένδυση στην Πάτρα, είναι γιατί ΑΝ ΔΕΝ γίνει εκεί , ΘΑ γίνει στην άλλη άκρη της Ελλάδας. Η επένδυση είναι τεράστια, μιλάμε για ~6000 θέσεις εργασίας, επομένως όλοι οι νομοί της Δυτικής Ελλάδας(Αιτ/καρνανία , Ηλεία) θα κερδίσουν απο αυτή τη κατάσταση και όχι μόνο η Αχαΐα. Άλλωστε πλέον είμαστε δίπλα στην Πάτρα , άτυπα είμαστε και προάστιο της πόλης με τόσο μικρές χρονοαποστάσεις. Πραγματικά πρέπει να ελπίζουμε σε μία περιφερειακή υποστήριξη ώστε να γίνει η επένδυση στη Πάτρα και όχι να σκεφτόμαστε το χωριό μας και αν θα αναπτυχθεί. π.χ. στο εξωτερικό δεν σκέφτονται έτσι, καθώς υπάρχει όλη λογική και όχι η λογική του σημειακού τοπικισμού που υπάρχει στην Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.