«Εργα που είχαν τελματώσει κι έμεναν μακέτες, παραδίδονται σήμερα στους πολίτες»«Ο Υπουργός είχε απόλυτο δίκιο όταν αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες κληρονόμησε η κυβέρνησή μας όταν μάς εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, τον Ιούλιο του 2019. Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, τα οποία με πολύ μεγάλη υπομονή και επιμονή το Υπουργείο Υποδομών, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, οι Γενικοί Γραμματείς, ξέμπλεξαν έτσι ώστε να είμαστε σήμερα στο ευχάριστο σημείο να έχουμε μετακινηθεί από τις μακέτες και τα σχέδια, στις παραδόσεις έργων τα οποία αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την ελληνική επικράτεια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων και η κυβέρνησή μας έχει πάντα προτάξει αυτή τη “Συμφωνία Αλήθειας” στο επίκεντρο του πολιτικού αλλά και του προγραμματικού μας λόγου», πρόσθεσε.
«Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα – Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης. Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο Πάτρα – Πύργος θα ξεκινούσε.
Νεκτάριος Φαρμάκης: πολύ σημαντικό οδικό τμήμα
Στις νέες προοπτικές που δημιουργεί για την Αιτωλοακαρνανία η παράκαμψη της Αμφιλοχίας εστίασε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παράδοσης του έργου στην κυκλοφορία, .
«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό οδικό τμήμα που ταυτόχρονα σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού, ενός ακόμα οδικού άξονα που η Δυτική Ελλάδα έχει τόσο μεγάλη ανάγκη. Κάθε χιλιόμετρο δρόμου που παραδίδεται στη Δυτική Ελλάδα ενισχύει την περιφερειακή μας ταυτότητα και μας δίνει τη δυνατότητα να αναδείξουμε τα ισχυρά μας πλεονεκτήματα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης, και αφού τόνισε την καθοριστική συμβολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ιδιαίτερα του υπουργού Κώστα Καραμανλή στην αναβάθμιση των υποδομών στη Δυτική Ελλάδα, πρόσθεσε:
«Η Αμβρακία Οδός, που θα συνδέσει την Ιονία Οδό με το Άκτιο, είναι ένας δρόμος που ανοίγει νέες προοπτικές στην Αιτωλοακαρνανία, την οποία φέρνει πιο κοντά στα ηπειρωτικά παράλια, αλλά και στο νησί της Λευκάδας. Αν το καλοσκεφθούμε, πρόκειται για έναν δρόμο που συνδέει τρεις περιφερειακές ενότητες που ανήκουν σε τρεις διαφορετικές Περιφέρειες στον δυτικό άξονα της χώρας. Και αυτό είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό, ακόμα και σημειολογικά».
Ο κ. Φαρμάκης ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό για τις προσωπικές του παρεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα την απεμπλοκή τόσο της Πατρών – Πύργου, όσο και της Αμβρακίας Οδού και καταλήγοντας στον χαιρετισμό μου, σχολίασε:
«Η πολυτροπικότητα των μεταφορικών υποδομών μεγιστοποιείται και ο τόπος μας αποκτά πλέον τα ίδια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε οδικούς άξονες με τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας. Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης είναι το πρώτο και το πιο μεγάλο βήμα για να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματά μας».
Η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία παραδίδεται στην κυκλοφορία πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, έχει μήκος 17 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού προϋπολογισμού 160,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και αποσυμφορώντας την Αμφιλοχία, η οποία έως σήμερα επιβαρύνεται από την κίνηση οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου, ειδικά τους θερινούς μήνες.
Ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα στη δυτική Ελλάδα, αναμένεται να δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στη βορειοδυτική Αιτωλοακαρνανία, τη Λευκάδα, την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή, να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών, και να αναβαθμίσει τη συνδεσιμότητά με την υπόλοιπη χώρα.
Οι εργασίες άρχισαν το 2020 χάρη σε συντονισμένες ενέργειες με τις οποίες διασφαλίστηκε η συμβασιοποίηση και λύθηκαν κωλύματα που είχαν προκύψει μετά την επαναδημοπράτηση του έργου, το 2018.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο διαφυλάχτηκε και η χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, καθώς οι καθυστερήσεις που είχαν προηγηθεί είχαν προκαλέσει κίνδυνο να απαιτηθεί επιστροφή κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
2 Σχόλια
Η απουσία του Δημάρχου Αγρινίου από τα εγκαίνια, ενώ οι άλλοι Δήμαρχοι της Αιτωλοακαρνανίας είναι παρόντες, προφανώς στέλνει ένα μήνυμα διαμαρτυρίας και δυσαρέσκειας στον Πρωθυπουργό για την παραμέληση της μεγαλύτερης πόλης του νομού. Αν είναι έτσι, καλά έκανε ο Δήμαρχος.
Ντροπή και αισχος που δεν έχει γίνει ακόμα η σύνδεση με την μεγαλύτερη πόλη του νόμου το Αγρίνιο τόσα χρόνια.
Έξω όλοι οι πολιτικοί από το Αγρίνιο.
Αυτονομία Αγρινίου από την Βαρωνια των Αθηνών.
Αρκετά έως εδώ.