Πολλά δυστυχήματα έχουν γίνει στην Εθνική Οδό στο ύψος του ΚΤΕΛ λόγω του πολυσύχναστου χαρακτήρα του σημείου, είτε με πεζούς είτε με αυτοκίνητα.
Οι περισσότεροι θεωρούν ως λύση το διαχωριστικό διάζωμα. Ίσως όμως υπάρχει και μια άλλη που θα τηρηθεί περισσότερο αν εφαρμοστεί και θα είναι πιο ασφαλής.
Αυτή έχει να κάνει με την ταυτόχρονη τοποθέτηση φαναριών και αξιοποίηση του παράδρομου που έχει κατασκευαστεί παράλληλα της σημερινής Εθνικής Οδού στο ρεύμα προς Αγρίνιο.
Σήμερα όποιος χρησιμοποιήσει τον παράδρομο από το ύψος του Νοσοκομείου μπορεί να φτάσει ως τον κυκλικό κόμβο στα πρώην Σπρίντερ. Μετά το Νοσοκομείο του δίνεται η δυνατότητα να στρίψει αριστερά και βγεί είτε στο αντίθετο ρεύμα, είτε στο δρόμο που οδηγεί πίσω από το Bowling στο Γιαννούζι. Όπως μπορείτε να δείτε έχει και πινακίδα αριστερά, και διάβαση πεζών και φανάρι.
Η λύση λοιπόν της “στροφής Γιαννουζίου” θα μπορούσε πολύ απλά να συνεχιστεί και στο ύψος των ΚΤΕΛ. Τι χρειάζεται; Να μπει φανάρι και στα δύο ρεύματα όπως στην προηγούμενη εικόνα, να κοπεί η νησίδα για να γίνει ο δρόμος και η διάβαση πεζών.
Ποια θα είναι τα οφέλη
Η χρήση νησίδας μπορεί μεν να αποτρέψει τα αυτοκίνητα να στρίψουν “επιτόπια αριστερά”, δεν ισχύει το ίδιο όμως για τους πεζούς, οι οποίοι προσερχόμενοι ή απερχόμενοι από το ΚΤΕΛ πιθανότατα θα επιχειρήσουν να αλλάξουν ρεύμα. Αυτό μπορεί να γίνει όπως βλέπετε στην παρακάτω εικόνα της νησίδας που υπάρχει πριν τον κόμβο Γιαννουζίου. Ο κίνδυνος λοιπόν θα παραμείνει.
Αντίθετα τα Ι.Χ. και τα λεωφορεία θα έχουν πιο ξεκάθαρη πορεία και δεν θα μπορούν εύκολα να παραβούν τον ερυθρό σηματοδότη( και άλλα μέτρα μπορούν να βοηθήσουν). Σε καμία λύση βέβαια δεν μπορεί να λυθεί το θέμα 100%, μπορεί όμως να ξεκαθαρίσει κατά πολύ την κυκλοφορία και την κατάσταση στο σημείο αυτό.
Στις τελευταίες φωτό μπορείτε να δείτε πως περνάνε τα αυτοκίνητα στο αντίθετο ρεύμα με τη χρήση των φαναριών και το “κόψιμο” των αντίστοιχων νησίδων.
Λ.Υ.
3 Σχόλια
Έχουμε γεμίσει φαναρια ενα δρόμο μεχρι τη διασταυρωση για παναιτώλιο , έχουμε βάλει 2 παραδρόμους,στρώνουμε ξεστρώνουμε κ τελικα επχουμε ενα δρόμο έκτρωμα που αν τον κοιταξει ενας σοβαρος συγκοινωνιολόγος θα τον ξαναξηλωσει όλο.
50 φαναρια,κόμβος για νοσοκομείο άθλιος,παραδρομοι που αναποδα παει κ ερχεται ο καιε ενας κ ασκοπη καθυστερηση κυκλοφοριας ατον κεντρικο με ελαχιστες επιλογες καθετων παραδρόμων στα υπερβολικα φανάρια που τοποθετήθηκαν.
Δεν ειμαι ειδικος κ ουτε θα τον κάνω,ας το δει κ ας επιμεληθει ενας γνωστης ή μια ομαδα, εγω θα έβαζα νησίδα και δεν θα ειχαν καμια δουμεια τα ταρίφια κ τα αμάξια να περασουν κάθετα.Απαγορεύεται,δν θα βαλουμε την ευκολια πανω απο τον ΚΟΚ. Θα βαλεις μπαρα ΜΟΝΟ για τα λεωφορεια απο την μπροστα πλευρα για να φευγουν,με καρτα κ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ θα φευγουν απο την πισω πλευρα του κτελ.ΟΛΟΙ. Δν θα μπορεις να περνας απεναντι.Εαν ερχεσαι δλδ απο Αθηνα γυρω ατο κυκλικο-κτελ-γιανούζι.Εαν ερχεσαι απο Αμφιλοχία-Κτελ-Γιανούζη.Απεναντι κανενας κ ουτε φαναρια ουτε ανισοπεδοι κομβοι.Βαλτε κ πεζογεφυρα κ τελος.
Ολα αυτα φυσικα μπορει να μπει ενας γνωστης κ να πει τι λες ρε μπουρδα αφτα δν γινονται,κ δικιο θα εχει,οποτε ειναι μια γνωμη κ ας το δουν κ οι ειδικοι.
Εμείς που χρησιμοποιούμε το ΚΤΕΛ απαιτούμε να περνάει το Αστικό μέσα από το ΚΤΕΛ,όπως συμβαίνει σε όλα τα ΚΤΕΛ της ΕΛΛΑΔΟΣ για να πηγαίνουμε στις δουλειές μας και να μην χρησιμοποιούμε αναγκαστικά ταξί.
Όπως είπε και ο Fotis Karipis, η λύση που προτείνει ο συγγραφέας του άρθρου είναι εντελώς προς τη λάθος κατεύθυνση.
Ήδη το υπάρχον σύστημα με τα φανάρια ανά λίγα μέτρα είναι επικίνδυνο και άκρως αποτυχημένο.
Στα σοβαρά κράτη σε διασταυρώσεις περιφερειακά των πόλεων χρησιμοποιούνται κυκλικοί κόμβοι.
Ειδικά στο Αγρίνιο πολλές διασταυρώσεις που έχουν φανάρια και όπου συνεχίζονται να γίνονται ατυχήματα, θα πρέπει να μετατραπούν σε κυκλικούς κόμβου…