Τρίτη, Νοέμβριος 20, 2018

Να σιγουρευτούμε πως τα παιδιά με τις ναφθαλίνες κατάλαβαν το λάθος τους

Με χαρά είδαμε ότι στην υπόθεση των νεαρών που έριχναν ναφθαλίνες σε σχολεία μπήκε περισσότερη λογική, βάσει και της πρόταση της εισαγγελέως. Αν και η αναβολή δεν δίνει καλό μήνυμα(οι υποθέσεις αυτές καλό είναι να τελειώνουν άμεσα και να μην σέρνονται)φαίνεται ότι πάμε σε μια «τιμωρία» νουθεσίας.

Δεν θα δικαστούν οι νεαροί για κακούργημα και οι κατηγορίες δεν θα παραπέμπουν σε ηθελημένη πρόκληση βλάβης. Και-εξίσου βασικό-δεν θα θεωρηθεί ότι είχαν συστήσει συμμορία, παρότι είναι ξεκάθαρο ότι, από κάποιο σημείο και μετά, ένιωθαν μέρος μιας ομάδας που έκανε «την πλάκα της».

Μέχρι εδώ καλά. Υπάρχει όμως ένας κίνδυνος. Εκείνος που αιωρείται ως παρατήρηση των δικηγόρων υπεράσπισης, ότι δηλαδή θα μπορούσαν όλα αυτά να έχουν λυθεί …ενδοσχολικά, να μην έχει πάει το ζήτημα στα δικαστήρια. Περίπου, δηλαδή,  να θεωρηθεί ότι δεν έγινε και τίποτε σημαντικό, ότι συμβαίνουν αυτά.

Δεν είναι έτσι όμως, όχι δεν συμβαίνουν αυτά. Το γεγονός ότι έκαναν… πλάκα και «απλά ήθελαν να μην γίνονται μαθήματα» δεν σημαίνει ότι δεν έκανα τίποτε γιατί πολύ απλά το έπαιξαν εξουσιαστές. Ήταν εκείνοι που έπαιρναν την απόφαση για εκατοντάδες παιδιά αν θα κάνουν μάθημα ή όχι. Και «ενδοσχολικά» καλύπτονται κάθε μέρα δεκάδες ιστορίες καταπίεσης, επιβολής του τσαμπουκά και του μάγκα, ακόμη και γελοιοποίησης του ρόλου του καθηγητή…

Οι νεαροί  πρέπει να μάθουν ότι το δικαίωμα να κανονίζουν την ζωή άλλων δεν το έχουν. Δεν μπορούν να πάρουν εκείνοι την απόφαση ποιος θα κάνει μάθημα και ποιος όχι, τόσο απλό είναι. Το μέσον, η ναφθαλίνη ή ο κίνδυνος να πάθει κάποιοι παιδί κάτι από αλλεργική αντίδραση έχει  σημασία αλλά υπάρχει και κάτι άλλο μεγαλύτερο. Δεν μπορεί να νομίζουν ότι είναι δικό τους θέμα αν θα γίνονται μαθήματα ή όχι, διότι απλώς δεν έχουν αυτή την εξουσία.

Να πέσουν στα μαλακά, λοιπόν, να μην εξαντληθεί η αυστηρότητα, παιδιά είναι, αλλά να βρεθεί ένας τρόπος να καταλάβουν ότι έκαναν λάθος.

Ο δικαστής, λοιπόν, αντί να κάνει το εύκολο, πως «δεν έγινε και τίποτε τρομερό» δηλαδή, να βρει μια «ποινή», μια προσφορά προς το σχολείο, που θα μαθαίνει αυτά τα παιδιά πόση μεγάλη σημασία έχει το σχολείο να είναι ανοιχτό και να λειτουργεί. Τρόποι να προτείνει ο δικαστής υπάρχουν, λίγη φαντασία θέλει…

 

Γ.Σ.

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Ηράκλειτος ο Εφέσιος

    Ο Ροδίτης ζηταει από τη δικαιοσύνη να κάνει καλά τη δουλειά της.
    χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
    Πρόσεχε τι ζητας Ροδίτη γιατί έχεις μπροστά νοβαρτις και κελπνο..
    Άκου τον σοφό τι σου λέει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.