Ο γνωστός σολίστας Λεωνίδας Καβάκος διοργανώνει την συναυλία για τη συγκέντρωση χρημάτων για το μαιευτήριο της Μαριούπολης, χωρίς τις Κρατικές Ορχήστρες
Όταν ένας μεγάλος και διεθνούς φήμης καλλιτέχνης όπως ο Λεωνίδας Καβάκος ζητεί την συμμετοχή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε μία συναυλία για ιερό σκοπό, δηλαδή για να μαζευτούν χρήματα προκειμένου να ανοικοδομηθεί το μαιευτήριο της Μαριούπολης που βομβαρδίστηκε, κάθε λογικός άνθρωπος θα σκεφτόταν, ότι η απάντηση της άλλης πλευράς θα είναι ένα δυνατό Ναι.
Ομως τα γεγονότα θα τον διαψεύσουν…
Να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο διεθνούς φήμης βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος είχε την πρωτοβουλία να οργανωθεί μία συναυλία προκειμένου να μαζευτούν χρήματα για την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης, την πόλη όπου ζούν (ή ζούσαν καλύτερα) χιλιάδες άνθρωποι ελληνικής καταγωγής. Η συναυλία θα γίνει στις 14 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής.
Θα συμμετάσχουν αφιλοκερδώς ο Βασίλης Βαρβαρέσος στο πιάνο, ο Ηλίας Λιβιεράτος στην Βιόλα και ο Τιμόθεος Γαβριηλίδης Πέτριν στο τσέλο, ο οποίος έχει και ρώσικη καταγωγή. Μέχρι εδώ όλα καλά.
Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που ο Λεωνίδας Καβάκος σκέφτηκε να προτείνει στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με την οποία συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια, να πάρει μέρος στην συναυλία. Και ώ του θαύματος, οι μουσικοί της Ορχήστρας σε εσωτερική ψηφοφορία, αποφάσισαν κατα πλειοψηφία να μην δεχθούν την πρόσκληση του Λεωνίδα Καβάκου, γιατί όπως είπαν, “δεν θέλουν να γίνει κακή μιντιακή χρήση αυτής της συμμετοχής”.
Προφανώς για να μην κατηγορηθούν ότι στηρίζουν την Ουκρανία ή τον …”ναζιστή” Ζελένσκι.
Ο Λεωνίδας Καβάκος άκουσε έκπληκτος την δικαιολογία των μουσικών και φαίνεται πως δεν θέλει πια να συνεχίσει την συνεργασία του με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, όπως είπε στη Ζωή Λιάκα στα “Νέα”, που φιλοξενούν σήμερα το σχετικό ρεπορτάζ.
“Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την απόφαση. Για μένα είναι αδιανόητο να μη θέλει να συμμετάσχει κάνεις σε μια συναυλία που έχει ως σκοπό την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης, όπου υπάρχει σημαντικό ελληνικό στοιχείο. Δεν μπορώ να βρω μια σοβαρή αιτιολογία για την άρνηση. Η συναυλία δεν είχε πολιτικό χαρακτήρα, είχε ανθρωπιστικό χαρακτήρα. Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα μπορούσα να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την ορχήστρα”.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες η κρατική ορχήστρα Αθηνών στην προσπάθεια της να δικαιολογήσει την άρνηση της, κυκλοφορεί ότι ο μεγάλος μουσικός πίεζε η συναυλία να συνοδευτεί με πολιτική δήλωση κατά της Ρωσίας.
Τι και αν ο κ. Καβάκος λίγες μέρες νωρίτερα, σε συνέντευξή του πάλι στα Νέα, είχε μιλήσει για τις τεράστιες ευθύνες της Δύσης στο θέμα της Ουκρανίας και για τη στάση της που όπως είχε πει, είναι αρκετά υποκριτική. Προφανώς η Κρατική Ορχήστρα δεν αρκέστηκε σε αυτό, ενδεχομένως να μην της άρεσε το κομμάτι της συνέντευξης του στην οποία ανέφερε: “Δεν μπορείς να λες θα κάνω εκδήλωση για την ειρήνη, έτσι γενικά”.
Και αφού “έφαγε πόρτα” κατά το κοινώς λεγόμενο από την Κρατική Ορχήστρα της Αθήνας, ο Λεωνίδας Καβάκος είπε να χτυπήσει την πόρτα της ορχήστρας της ΕΡΤ, μήπως κι αυτή έχει τη διάθεση να συνεργαστεί για την φιλανθρωπική συναυλία. Η δικαιολογία του συλλόγου των μουσικών της ΕΡΤ για να πουν όχι, είναι ακόμα πιο ευφάνταστη.
Αφού η διοίκηση της ΕΡΤ είχε την καλή διάθεση και έδωσε το OK για να πάρει μέρος η Ορχήστρα, λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα την 1 Απριλίου, έφτασε μήνυμα στον κ. Καβάκο από τον σύλλογο μουσικών, ότι δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην συναυλία διότι ο κανονισμός τους δεν επιτρέπει την αλλαγή προγράμματος δοκιμών σε λιγότερο διάστημα από 14 μέρες, έστω και αν η πρόσκληση προς την ορχήστρα είχε γίνει από τα μέσα Μαρτίου. Δυστυχώς δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο είναι η πραγματικότητα που καταγράφεται σε αυτή την επιστολή η οποία αναφέρει επίσης: “Επειδή η συναυλία είναι στις 14 Απριλίου και σήμερα ο μήνας έχει πρώτη και δεν έχουμε το καινούργιο πρόγραμμα, δεν θα συμμετάσχουμε στην συναυλία”
Η απάντηση του Λεωνίδα Καβάκου στη Ζωή Λιάγκα και τα “Νέα” σε αυτό το δεύτερο όχι, ήταν η εξής: ” Είναι μια προσχηματική απάντηση που τους εκθέτει”.
Πηγή: thetoc.gr