Bατά και χωρίς ιδιαίτερες παγίδες για τους διαβασμένους χαρακτηρίζονται τα θέματα της νεοελληνικής γλώσσας και της λογοτεχνίας που «έπεσαν» κατά τη πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ).
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν το κείμενο του Νίκου Γκάτσου «Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά» αλλά και απόσπασμα από τον ημερήσιο Τύπο με τίτλ «Το αύριο δεν είναι πια αδιαπέραστο πέπλο».
«Η κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων για το μέλλον, οι ολοκληρωτισμοί του 20ού αιώνα και η ανάδυση σοβαρών παγκόσμιων απειλών ύψωσαν μαύρο τείχος στο αύριο, δίνοντας θέση μόνο στα ατομικά οράματα, συρρίκνωσαν όλες τις προσδοκίες στο τώρα. Όμως, η τελευταία κρίση κατάφερε ένα απροσδόκητο πλήγμα στο παρόν και στη λατρεία του, θυμίζοντας ότι το μέλλον νοηματοδοτεί κάθε μας πράξη, η απαλοιφή του σημαίνει και απαλοιφή όλης της παρελθούσας ανθρώπινης εμπειρίας» αναφέρεται στο κείμενο που δόθηκε στους υποψηφίους.
Οι διαγωνιζόμενοι εξάλλου κλήθηκαν να σχολιάσουν με ποια εφόδια πιστεύουν ότι θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον κόσμο και πώς θα μπορούσαν οι νέοι να βελτιώσουν τον κόσμο.
«Βατά» χαρακτηρίζει τα θέματα ο ΟΕΦΕ, τονίζοντας ότι οι ασκήσεις είναι σχετικά εύκολες. «Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να επεξεργαστούν το θέμα των προσδοκιών της νέας γενιάς για το μέλλον, θεματική ενότητα που διδάσκεται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Τα θέματα κρίνονται βατά. Οι λεξιλογικές και υφολογικές ασκήσεις αντλούνται με σχετική ευκολία από τα κείμενα αναφοράς, ενώ στο θέμα της παραγωγής λόγου ζητείται να παραθέσουν την προσωπική τους γνώμη για τα εφόδια που απαιτούνται ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις του μέλλοντος καθώς και οι δράσεις με τις οποίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο», σχολίασε ο ΟΕΦΕ.
Το AGRINIOTV βρέθηκε στο εξεταστικό κέντρο του 3ου Λυκείου Αγρινίου και κατέγραψε τις απόψεις τριών υποψήφιων των πανελλαδικών. Δείτε τι δήλωσαν:
Δείτε τις απαντήσεις που προτείνει ο ΟΕΦΕ:
ΘΕΜΑ Α΄
Α1.
Το συγκεκριμένο απόσπασμα αναφέρεται στην αναγκαιότητα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού καταγράφοντας προσωπικές μαρτυρίες Ελλήνων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, επισημαίνεται η αναγκαιότητα να αποτελεί μέρος του εβδομαδιαίου προγράμματος του Γυμνασίου καθώς η έλλειψή του προκαλεί επαγγελματικό «κορεσμό» και αύξηση της ανεργίας. Το συγκεκριμένο πρόβλημα εξάλλου εξωθεί τους νέους να συμβιβάζονται επαγγελματικά ή να μεταναστεύουν.
ΘΕΜΑ Β΄
Β1.
Α. ΣΩΣΤΟ
Β. ΣΩΣΤΟ
Γ. ΛΑΘΟΣ
Δ. ΣΩΣΤΟ
Ε. ΛΑΘΟΣ
Τα θέματα
Το θέμα που κλήθηκαν να αναπτύξουν στην έκθεση (άσκηση Δ1) είναι σχετικό με την ενότητα «Εφόδια και τις Δεξιότητες», ενώ το κομμάτι της λογοτεχνίας είχε να κάνει με ποίημα του Νίκου Γκάτσου. Τα θέματα δόθηκαν λίγο μετά τις 9 χωρίς προβλήματα στα σχολεία της χώρας με το νέο σύστημα αναμετάδοσης Sam και όπως διαβεβαιώνει το υπουργείο Παιδείας δεν υπήρξαν προβλήματα στα εξεταστικά κέντρα και οι υποψήφιοι τήρησαν όλα τα υγειονομικά μέτρα. Επίσης, όπως λέει το υπουργείο Παιδείας δεν ζητήθηκαν διευκρινίσεις.