Κυριακή, 5 Ιουλίου, 2020

Πανελλήνιες 2019: Οι τελευταίες συμβουλές των ειδικών για τη Νεοελληνική Γλώσσα

Οι Πανελλήνιες 2019 βρίσκονται πλέον σε πλήρη εξέλιξη και την Παρασκευή, 7 Ιουνίου, η «σκυτάλη» περνά στους υποψηφίους των ΓΕΛ που θα διαγωνιστούν στη Νεοελληνική Γλώσσα.

Στο ίδιο μάθημα διαγωνίστηκαν την Πέμπτη, 6 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ. Μπορείτε να δείτε τα θέματα και οι προτεινόμενες απαντήσεις σε αυτά σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Τα Φροντιστήρια «Πουκαμισάς» έδωσαν μια λίστα με τις τελευταίες συμβουλές για τους υποψηφίους των ΓΕΛ που θα δοκιμαστούν αύριο στη Νεοελληνική Γλώσσα.

Πανελλήνιες 2019: Ο δεκάλογος των υποψηφίων για τη Νεοελληνική Γλώσσα

Οι συμβουλές δεν αναφέρονται, πλέον, στην προετοιμασία για τις Πανελλήνιες 2019 αλλά επικεντρώνονται στη διαδικασία των εξετάσεων, στη σωστή ανάλυση και επεξεργασία των θεμάτων και στην ορθή δόμηση των απαντήσεων.

Οι δέκα… «εντολές» για τη Νεοελληνική Γλώσσα, των Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς», είναι οι εξής:

– Διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο αναφοράς, με σκοπό να το κατανοήσουμε πλήρως τις βασικές του ιδέες (βασική επιχειρηματολογία).

– Θα ήταν καλό η παραγωγή λόγου να γραφεί στο τέλος, φροντίζοντας να έχουμε εξασφαλίσει χρονικό περιθώριο μιάμισης ώρας περίπου.

– Χρειάζεται απόλυτη προσοχή στα ζητούμενα των εκφωνήσεων των ασκήσεων και στο όριο των λέξεων που απαιτούνται σε κάποιες από αυτές.

– Στην περίληψη ξεκινάμε με το θεματικό κέντρο του κειμένου και ακολουθεί η βασική του επιχειρηματολογία, έτσι όπως «ρέει» στο κείμενο.

– Στις ασκήσεις που αφορούν τη θεωρία (τρόποι ανάπτυξης παραγράφων/ τρόποι πειθούς κ.λπ.) είναι σημαντικό να τεκμηριώνεται η απάντησή μας με συγκεκριμένα στοιχεία από το κείμενο.

– Στην άσκηση συνωνύμων- αντωνύμων, διατηρείται το μέρος του λόγου στο οποίο ανήκουν οι λέξεις που δίνονται.

– Στην παραγωγή λόγου απαιτείται απόλυτη κατανόηση του περιεχομένου των ζητουμένων.

– Η παραγωγή λόγου, κατά βάση, απαιτεί την ανάλυση δύο ζητουμένων. Στο πλαίσιο αυτό, καθένα από τα ζητούμενα αναλύεται σε δύο παραγράφους στο κύριο θέμα (σύνολο έξι παράγραφοι με τον Πρόλογο και τον Επίλογο).

– Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο ύφος της παραγωγής λόγου, το οποίο εξαρτάται από την επικοινωνιακή περίσταση του θέματος και το κειμενικό είδος που ζητείται (άρθρο, ομιλία, επιστολή, δοκίμιο).

– Θα ήταν καλό τα τελευταία 10-15΄ της εξέτασης να αφιερωθούν στον επανέλεγχο των απαντήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει ειδικές οδηγίες για την ώρα της εξέτασης τόσο για τους υποψηφίους όσο και για τους επιμελητές.

Πηγή: iefimerida.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.