Τρίτη, 19/06/2018

τέντες μπινιάρος all4care
PRAKTIKA

Το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας στην παρουσίαση της αξιολόγησης 10 μεγάλων συγκοινωνιακών έργων της Ε.Ε.

kykloforiakes-rythmiseis-gefyra-riou-antirriou

Κρέατα ΑΥΦΑΝΤΗΣ
Το Παρατηρητηρίου Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου συμμετείχε στην παρουσίαση της αξιολόγησης 10 μεγάλων συγκοινωνιακών έργων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και το έργο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου

Το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου, μετά από πρόσκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Regio), συμμετείχε σε σεμινάριο, το πρώτο αυτού του είδους, με αντικείμενο την παρουσίαση δέκα ex-post μελετών που αφορούσαν σε αντίστοιχα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και χρηματοδοτήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ERDF), το Ταμείο Συνοχής (CF) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το σεμινάριο διεξήχθη στις 23 Μαρτίου 2018 στις Βρυξέλες και συμμετείχαν σε αυτό στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκπρόσωποι των συμβούλων που διενήργησαν τις αξιολογήσεις, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων (stakeholders) που συνδέονται με αυτά τα έργα.

Μεταξύ των μελετών που παρουσιάστηκαν συμπεριλαμβανόταν και η αξιολόγηση του έργου της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Είναι αξιοσημείωτο ότι το έργο αυτό, το πρώτο από την Ελλάδα, έλαβε στους περισσότερους δείκτες αξιολόγησης υψηλή βαθμολογία. Ήταν επίσης το μοναδικό έργο που υλοποιήθηκε με σύμβαση Δημοσίου-Ιδιωτικού τομέα (PPP) και μάλιστα χρησιμοποιήθηκε σε μια περίπτωση ως το πιο πετυχημένο έργο από πλευράς κυβερνητικής διαχείρισης και χρηματοδοτικής επάρκειας .

Το σεμινάριο ήταν σε υψηλό επίπεδο εκπροσώπησης τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και των άλλων φορέων. Κατέληξε δε, στα εξής συμπεράσματα :

  • Οιex-post αξιολογήσεις θα συνεχιστούν λόγω του ότι αποτελούν χρήσιμο εργαλείο ελέγχου των προβλέψεων που περιλαμβάνονται στις αρχικές μελέτες κόστους-οφέλους CBA (Cost Benefit Analysis).
  • Οι αρχικές μελέτεςCBA είναι χρήσιμες υπό τον όρο ότι δε θα γίνονται με καθυστερημένο τρόπο, λίγο πριν ξεκινήσουν τα έργα ή και ακόμα αφού έχουν ξεκινήσει, παράγοντες που οδηγούν σε μεγαλύτερη μεροληψία αισιοδοξίας (optimism bias).
  • To Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ERDF) και το Ταμείο Συνοχής (CF) καθώς και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα πρέπει να δίνουν στο εξής μεγαλύτερη προσοχή στην παρακολούθηση των έργων εν λειτουργία.

Τελικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έμεινε ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα του σεμιναρίου, δήλωσε ότι οι ex-post μελέτες των έργων υποδομής στα ευρωπαϊκά κράτη θα συνεχιστούν, δεδομένου ότι υπάρχουν άλλα 400 έργα που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. και δεν έχουν αξιολογηθεί μετά τη λειτουργία τους.

Το Παρατηρητήριο εκπροσώπησε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ Αθανάσιος Μπέλλας.

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.