Η Αιτωλοακαρνανία είναι γεμάτη ομορφιές και… μυστήρια.
Ο σπηλαιολόγος – βιολόγος Κώστας Μπακολίτσας είναι ένας από αυτούς που την εξερευνά διαρκώς και συχνά παρουσιάζει τις ανακαλύψεις του.
Σημερινή ανάρτηση του την αφιερώνει σε μια σπηλιά “προσωπείο” στα βουνά του Βάλτου. Αναφέρει:
Η σπηλιά “προσωπείο” στα βουνά του Βάλτου.
Μετά από μια πολύ κουραστική ανάβαση στην απότομη πλαγιά του βουνού βρεθήκαμε μπροστά σε ένα μοναδικό έργο τέχνης. Από την πρώτη στιγμή αντιληφθήκαμε ότι πρόκειται για κατασκεύασμα του ανθρώπου και γνωρίζοντας την ιστορία της περιοχής, πιστέψαμε ότι ίσως αντικρίζαμε έναν αρχαίο τόπο λατρείας.
Προσπαθήσαμε να συγκρίνουμε τα χαρακτηριστικά και τις αναλογίες της σπηλιάς με αυτά ενός προσωπείου – μάσκας του θεού Διόνυσου … η ταύτιση ήταν εκπληκτική. Μπορείτε να το διαπιστώσετε στην φωτογραφία κολάζ. Άμεση ήταν η αντίδρασή μας κάνοντας σχετική αναφορά στην Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας στο Υπουργείο Πολιτισμού και νομίζουμε πως η θετική ανταπόκρισή τους για αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή, γεννά ελπίδες για το αν θα προστεθεί ένα νέο κομμάτι.στην τοπική ιστορία η όχι. Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει κάτι ανάλογο στον Ελλαδικό χώρο αλλά ελπίζουμε οι αρχικές μας εκτιμήσεις να επαληθευτούν.
Αποστολή με τον Χριστόφορο Καραγεώργο.
4 Σχόλια
Ο βάλτος, βαλτότοπος, το λέει η ίδια λέξη, ο βάλτος φέρει βουνά και σπηλιές; Κοιτατε όσα δοκιμανταιρ ανα φέρονται γιά βάλτους, ερευνατε όσο θέλετε γιά βάλτους, εάν εσείς βρυτε βάλτους με βουνά και σπηλιές ος βάλτους εγώ θα σάς βγάλω το καπέλο, εάν είναι έτσι που τα περιγραφω,ποιος βλέπει τα βουνά βάλτους; Και γιατί; Τότε το τραγούδι γιατί λέει κάτου στού βάλτου τα χωριά; Και όχι μόνο αυτό το άσμα, αλλά πολλά άλλα, δε λέει κανένα ιστορικό λαογραφικό κείμενο πάνου στου βάλτου τά χωριά κ τ λ
Παραποίηση υπάρχει παντού τα τελευταία χρόνια, για παράδειγμα υπάρχει τό τραγούδι, που ήταν στό βάλτο αρματολός, στό Καρπενήσι κλέφτης, βλέπουμε ότι το τραγούδι με το βάλτος γιά την ευρύτερη περιοχή είναι σωστό, αλλά με το Λούρο αρματολός πού κολλάει; Γιατί αυτή η παραποίηση; Μπορούσε να πεί ήταν στο Λούρο αρματολός, και στα ντζουμερκα κλευτης, αλλά φαίνεται ότι κάπου δε του ευγενε ος κλευταρματολους σε αυτή τη.περιοχή, και σου λέει πώς να αποπροσανατολισουμε και να θολοσουμε νερά για να μην περιγράφει βάλτο, ο έξυπνος πέρασε το Λούρο, αλλά ο ιστορικός τη θα βρεί που όταν θα ψάξει για το πολιτισμό ιστορία της περιοχής
Άλλη μια απόκρυψη σε ιστορικό τραγούδι, το πραγματικό είναι, οι κλέφτες απο τ άγραφα, κι αρματολοί απ το βάλτο, Τσόγκα καί Λεπενιώτη…….. Η παμπονηροι εγκατέλειψαν το πρώτο στίχο στροφή, και αν και σε δίσκο 78 στροφών με το δήμο χολεβα, και για να μην περιγράφει βάλτο το απέκοψαν, και το συνεχεισαν,,,,πατησανε τη Λεπενού Αντώνη Αντώνη……όπως βλέπετε η παραποίηση στό μεγαλειότης, μπορεί κάποιος να κάνει έρευνα αν αμφιβάλλει και αν βρεί κάτι διαφορετικό να μάς το περιγράψει
Ένα παραδοσιακό τραγούδι ,γιά το βάλτο….., κάτω στό βάλτο το πηγάδι, κλέφτες ριχναν το λιθάρι, τ ορηχναν οι Αγραφιώτες , πέρναγαν τούς καρπενησιωτες…. Κ τ λ, τα τραγούδια αυτά δέν είναι σημερινές ηχογραφήσεις,είναι πολύ παλαιές Πάνο από 100 ετών, γιαυτό μιλαν γιά άγραφα Καρπενήσι βάλτο, κάτι τα συνδέει αυτά