Κυριακή, 18 Οκτωβρίου, 2020

Η Β’ ΕΛΜΕ για τη φοίτηση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

belme

Η Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, με ανακοίνωσή της, ενημερώνει για ότι η δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ολοκληρώνεται μόνον εφόσον αποκτηθεί απολυτήριος τίτλος ή πτυχίο από Γυμνάσια Γενικής ή Ειδικής αγωγής, Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

Η ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ γίνεται με αφορμή, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Δ.Σ., έγγραφο που εστάλη  στους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε ΣΜΕΑΕ του νομού από το Εργαστήρι Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης «Παναγία Ελεούσα», σχετικά με τη δυνατότητα φοίτησης μαθητών ΑμεΑ στις δομές του εργαστηρίου τους. Aναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Δ.Σ της Β΄ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας πληροφορήθηκε προσφάτως την ύπαρξη εγγράφου και συνοδευτικού ενημερωτικού σημειώματος που εστάλησαν στους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε ΣΜΕΑΕ του νομού (26-05-2016, αρ. πρωτ. 414) από το Εργαστήρι Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης «Παναγία Ελεούσα», σχετικά με τη δυνατότητα φοίτησης μαθητών ΑμεΑ στις δομές του εργαστηρίου τους.

Για την πληρέστερη ενημέρωση των γονέων θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα εξής:  με βάση τους νόμους 3699/2008 και 4186/2013 η δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ολοκληρώνεται μόνον εφόσον αποκτηθεί απολυτήριος τίτλος ή πτυχίο από Γυμνάσια Γενικής ή Ειδικής αγωγής, Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.  Συνεπώς, όλοι οι αποφοιτήσαντες σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα πρέπει να εγγραφούν υποχρεωτικά σε μια από τις παραπάνω δομές του υπουργείου και σε καμία περίπτωση σε φιλανθρωπικά σωματεία, όπως το «Παναγία Ελεούσα» ή κάποιο παρόμοιο.

Παρακαλούμε να ενημερωθούν, μέσω της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης και των σχολικών μονάδων του νομού, οι γονείς μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποφοίτων δημοτικών ή ειδικών δημοτικών, για τα όσα προβλέπει η νομοθεσία σχετικά με την υποχρεωτικότητα της φοίτησης των παιδιών τους σε σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης, ανάλογα με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή.

Τέλος, θα θέλαμε να επισημάνουμε τη μεγάλη ανάγκη ίδρυσης σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό μας, οι οποίες θα δέχονται μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους πέρα από την υποχρεωτική φοίτηση. Θεωρούμε ανεπίτρεπτο να αναγκάζονται οι μαθητές αυτοί, είτε να μένουν στο σπίτι είτε, σε πολλές περιπτώσεις, να απευθύνονται σε εθελοντικά ή φιλανθρωπικά σωματεία, ελλείψει δημόσιων δομών ειδικής αγωγής, όπου θα μπορούσαν να λάβουν ουσιαστική εκπαίδευση και κατάρτιση.           

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.