Σε λογική Καλλικράτη μπαίνει και η εκπαίδευση, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζει συγχωνεύσεις και στο χώρο της Παιδείας. Οι αυτές προτάσεις του ΥΠΕΠΘ θα σταλούν στην αντιπροεδρία της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, πέρα από τις συνενώσεις όμορων σχολών ΑΕΙ η ΤΕΙ η και μεταξύ τους, στο νέο εκπαιδευτικό σχεδιασμό είναι η συγχώνευση των γραφείων εκπαίδευσης αλλά και σχολικών μονάδων.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά: Λιγότερα γραφεία εκπαίδευσης ισοδυναμεί με λιγότερο προσωπικό αλλά και προισταμένους.
Αντίστοιχα λιγότερες διευθυντικές θέσεις θα προκύψουν από τη συνένωση σχολικών μονάδων.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, άγνωστο παραμένει το τι θα γίνει με τις 3 διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία ( Σε Μεσολόγγι, Αγρίνιο και Αμφιλοχία αντίστοιχα). Επίσης με τις συνενώσεις σχολικών μονάδων τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, διότι οι υπάρχουσες σχολικές μονάδες εντός πόλεων ήδη φιλοξενούν πάρα πολλούς μαθητές.
Το ζήτημα είναι περισσότερο τα μικρά περιφερειακά σχολεία. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι αν οι καταργήσεις μικρών σχολείων θα είναι εξίσου ζημιογόνες και οικονομικά ( για τα παιδιά θα είναι σίγουρα), καθώς θα υπάρξουν πολλαπλά έξοδα μετακίνησης προς στα κεντρικά σχολεία που θα υποχρεωθούν να φοιτήσουν και τα οποία απέχουν ακόμα περισσότερο από το τόπο κατοικίας τους.
Το καίριο βέβαια ζήτημα δεν είναι άλλο από τις πανεπιστημιακές σχολές και τα ΤΕΙ. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε όλη την Ελλάδα θα απομείνουν τα μισά σχεδόν Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Ιδρύματα .
Αυτόματα δημιουργούνται ζητήματα με το νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος και το ΤΕΙ Μεσολογγίου. Τι θα γίνει αν όλα αυτά “ισχύσουν κατά γράμμα;
Αν μείνουν λοιπόν τα μισά ΑΕΙ και ΤΕΙ, το ευτυχέστερο σενάριο θα ήταν να συνενωθούν έστω το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος που έχει έδρα το Αγρίνιο με το ΤΕΙ Μεσολογγίου, μιας και ο νέος νόμος επιτρέπει τη συγχώνευση ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ας απαντήσει λοιπόν κάποιος αρμόδιος και κυρίως ας ληφθεί η ανάλογη δράση πριν είναι πολύ αργά..
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά: Λιγότερα γραφεία εκπαίδευσης ισοδυναμεί με λιγότερο προσωπικό αλλά και προισταμένους.
Αντίστοιχα λιγότερες διευθυντικές θέσεις θα προκύψουν από τη συνένωση σχολικών μονάδων.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, άγνωστο παραμένει το τι θα γίνει με τις 3 διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία ( Σε Μεσολόγγι, Αγρίνιο και Αμφιλοχία αντίστοιχα). Επίσης με τις συνενώσεις σχολικών μονάδων τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, διότι οι υπάρχουσες σχολικές μονάδες εντός πόλεων ήδη φιλοξενούν πάρα πολλούς μαθητές.
Το ζήτημα είναι περισσότερο τα μικρά περιφερειακά σχολεία. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι αν οι καταργήσεις μικρών σχολείων θα είναι εξίσου ζημιογόνες και οικονομικά ( για τα παιδιά θα είναι σίγουρα), καθώς θα υπάρξουν πολλαπλά έξοδα μετακίνησης προς στα κεντρικά σχολεία που θα υποχρεωθούν να φοιτήσουν και τα οποία απέχουν ακόμα περισσότερο από το τόπο κατοικίας τους.
Το καίριο βέβαια ζήτημα δεν είναι άλλο από τις πανεπιστημιακές σχολές και τα ΤΕΙ. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε όλη την Ελλάδα θα απομείνουν τα μισά σχεδόν Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Ιδρύματα .
Αυτόματα δημιουργούνται ζητήματα με το νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος και το ΤΕΙ Μεσολογγίου. Τι θα γίνει αν όλα αυτά “ισχύσουν κατά γράμμα;
Αν μείνουν λοιπόν τα μισά ΑΕΙ και ΤΕΙ, το ευτυχέστερο σενάριο θα ήταν να συνενωθούν έστω το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος που έχει έδρα το Αγρίνιο με το ΤΕΙ Μεσολογγίου, μιας και ο νέος νόμος επιτρέπει τη συγχώνευση ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ας απαντήσει λοιπόν κάποιος αρμόδιος και κυρίως ας ληφθεί η ανάλογη δράση πριν είναι πολύ αργά..
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO