Στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας “Καθημερινή” δημοσιεύτηκε ρεπορτάζ της Σάντρας Βούλγαρη για το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου με τίτλο: “Αέρας θεατρικής ανανέωσης πνέει στο Αγρίνιο”. Υπενθυμίζουμε ότι από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου είναι από τα πρώτα στην Ελλάδα και είναι αντικειμενικά από τα πιο θετικά πράγματα που έχει να επιδείξει η πόλη μας τα τελευταία χρόνια.
Την εμπειρία για το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου περιγράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντης του Βασίλης Νικολαίδης στο ρεπορτάζ αυτό το οποίο έχει ως εξής:
Ηταν η ώρα του να φύγει. Μια ευκαιρία για να κάνει πράγματα αλλού. Εδώ και αρκετό καιρό, ο Βασίλης Νικολαΐδης πηγαινοέρχεται στο Αγρίνιο. Πριν από περίπου δύο χρόνια, ο γνωστός σκηνοθέτης αποφάσισε να δεχθεί τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕ της πόλης. Οχι μόνο μεγαλούργησε ανανεώνοντας εντελώς τον «θεατρικό αέρα» της τοπικής κοινότητας, αλλά ανανεώθηκε και ο ίδιος. «Το ότι έφυγα και αναπνέω σε ένα μέρος μακριά από την πόλωση, τα 250 θέατρα και την παρακμή της Αθήνας ήταν τόσο αναζωογονητικό…», λέει σε τηλεφωνική του συνομιλία με την «Κ». Ο ενθουσιασμός στη φωνή του είναι εμφανής, ενώ το πρόγραμμα που ήδη έχει παρουσιάσει εκεί αλλά και όσα πρόκειται να συμβούν αποκαλύπτουν το εύρος της προσφοράς του.
Συμπαραγωγές, μετακλήσεις, παραστάσεις χορού και λυρικού τραγουδιού, αφιερώματα, περφόρμανς σε μπαρ της πόλης, έργα για παιδιά. «Αυτό που ήθελα ήταν να φτιάξω ένα πρόγραμμα πολυμορφικό, πολυφωνικό», λέει ο Βασίλης Νικολαΐδης. Και το έκανε. Κάλεσε τον σκηνοθέτη Στρατή Πανούριο να γράψει ένα έργο για παιδιά. Ανέβασε την ατμοσφαιρική παράσταση «Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές» (που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Θέατρο Τέχνης) με πρωταγωνίστρια την εξ Αγρινίου ηθοποιό Κάτια Γέρου. Εφερε τη χοροθεατρική ομάδα «Κινητήρας» της Αντιγόνης Γύρα και οργάνωσε ένα αφιέρωμα στον Κουρτ Βάιλ με τη Σόνια Θεοδωρίδου, σε ένα άνοιγμα στις υπόλοιπες τέχνες. Με τις παραστάσεις στα μπαρ του Αγρινίου κατάφερε να προσελκύσει το νεανικό κοινό της πόλης, ενώ με την πρεμιέρα της «Αγαπητής Ελένα» της Λιουντμίλα Ραζουμόβσκαγια τόλμησε να δώσει «μια γροθιά στο στομάχι» της επαρχίας. Το πρωτοποριακό έργο της Ρωσίδας συγγραφέως που παίζεται στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ (σε σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη) άρεσε πολύ. Το ίδιο και η συναυλία αρχαίας ελληνικής μουσικής την οποία παρακολούθησαν εκατό άτομα. «Πρέπει βέβαια να πω ότι είναι πολύ καλές οι συνθήκες στο Αγρίνιο», επισημαίνει ο Βασίλης Νικολαΐδης αναφερόμενος στην συνεργασία του με τον δήμαρχο και πρόεδρο του Δ. Σ. του θεάτρου, Παύλο Μοσχολιό, ο οποίος υπήρξε ανοιχτός σε όλες τις καλλιτεχνικές προτάσεις του σκηνοθέτη. Σημαντική λεπτομέρεια, όταν ξέρεις ακριβώς τι θα πρέπει να είναι ένα ΔΗΠΕΘΕ.
Η ανταπόκριση του κοινού
«Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο μιας πόλης χρειάζεται να ανταποκρίνεται στο κοινό της. Δεν έχει σημασία τόσο η παράσταση του καλοκαιριού, αλλά εκείνη που ο κόσμος βλέπει στη βάση του», τονίζει ο Βασίλης Νικολαΐδης, ο οποίος επιλέγει να συνεργάζεται με μια ομάδα ηθοποιών που εμπιστεύεται και όχι με μεγάλα ονόματα. Σε μια περίοδο που αναμένεται εναγωνίως η χρηματική υποστήριξη από το ΥΠΠΟ, ο σκηνοθέτης επιμένει: «Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο χαρακτήρας, η λειτουργία, ο προορισμός τους. Ενα ΔΗΠΕΘΕ πρέπει να παράγει πολιτισμό και όχι λεφτά».
Ηταν η ώρα του να φύγει. Μια ευκαιρία για να κάνει πράγματα αλλού. Εδώ και αρκετό καιρό, ο Βασίλης Νικολαΐδης πηγαινοέρχεται στο Αγρίνιο. Πριν από περίπου δύο χρόνια, ο γνωστός σκηνοθέτης αποφάσισε να δεχθεί τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕ της πόλης. Οχι μόνο μεγαλούργησε ανανεώνοντας εντελώς τον «θεατρικό αέρα» της τοπικής κοινότητας, αλλά ανανεώθηκε και ο ίδιος. «Το ότι έφυγα και αναπνέω σε ένα μέρος μακριά από την πόλωση, τα 250 θέατρα και την παρακμή της Αθήνας ήταν τόσο αναζωογονητικό…», λέει σε τηλεφωνική του συνομιλία με την «Κ». Ο ενθουσιασμός στη φωνή του είναι εμφανής, ενώ το πρόγραμμα που ήδη έχει παρουσιάσει εκεί αλλά και όσα πρόκειται να συμβούν αποκαλύπτουν το εύρος της προσφοράς του.
Συμπαραγωγές, μετακλήσεις, παραστάσεις χορού και λυρικού τραγουδιού, αφιερώματα, περφόρμανς σε μπαρ της πόλης, έργα για παιδιά. «Αυτό που ήθελα ήταν να φτιάξω ένα πρόγραμμα πολυμορφικό, πολυφωνικό», λέει ο Βασίλης Νικολαΐδης. Και το έκανε. Κάλεσε τον σκηνοθέτη Στρατή Πανούριο να γράψει ένα έργο για παιδιά. Ανέβασε την ατμοσφαιρική παράσταση «Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές» (που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Θέατρο Τέχνης) με πρωταγωνίστρια την εξ Αγρινίου ηθοποιό Κάτια Γέρου. Εφερε τη χοροθεατρική ομάδα «Κινητήρας» της Αντιγόνης Γύρα και οργάνωσε ένα αφιέρωμα στον Κουρτ Βάιλ με τη Σόνια Θεοδωρίδου, σε ένα άνοιγμα στις υπόλοιπες τέχνες. Με τις παραστάσεις στα μπαρ του Αγρινίου κατάφερε να προσελκύσει το νεανικό κοινό της πόλης, ενώ με την πρεμιέρα της «Αγαπητής Ελένα» της Λιουντμίλα Ραζουμόβσκαγια τόλμησε να δώσει «μια γροθιά στο στομάχι» της επαρχίας. Το πρωτοποριακό έργο της Ρωσίδας συγγραφέως που παίζεται στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ (σε σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη) άρεσε πολύ. Το ίδιο και η συναυλία αρχαίας ελληνικής μουσικής την οποία παρακολούθησαν εκατό άτομα. «Πρέπει βέβαια να πω ότι είναι πολύ καλές οι συνθήκες στο Αγρίνιο», επισημαίνει ο Βασίλης Νικολαΐδης αναφερόμενος στην συνεργασία του με τον δήμαρχο και πρόεδρο του Δ. Σ. του θεάτρου, Παύλο Μοσχολιό, ο οποίος υπήρξε ανοιχτός σε όλες τις καλλιτεχνικές προτάσεις του σκηνοθέτη. Σημαντική λεπτομέρεια, όταν ξέρεις ακριβώς τι θα πρέπει να είναι ένα ΔΗΠΕΘΕ.
Η ανταπόκριση του κοινού
«Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο μιας πόλης χρειάζεται να ανταποκρίνεται στο κοινό της. Δεν έχει σημασία τόσο η παράσταση του καλοκαιριού, αλλά εκείνη που ο κόσμος βλέπει στη βάση του», τονίζει ο Βασίλης Νικολαΐδης, ο οποίος επιλέγει να συνεργάζεται με μια ομάδα ηθοποιών που εμπιστεύεται και όχι με μεγάλα ονόματα. Σε μια περίοδο που αναμένεται εναγωνίως η χρηματική υποστήριξη από το ΥΠΠΟ, ο σκηνοθέτης επιμένει: «Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο χαρακτήρας, η λειτουργία, ο προορισμός τους. Ενα ΔΗΠΕΘΕ πρέπει να παράγει πολιτισμό και όχι λεφτά».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO