Του Λίνου Υφαντή,
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για τη δυνατότητα χρήση υδροπλάνων στις λίμνες της Αιτωλοακαρνανίας τα τελευταία χρόνια. Βέβαια τα πρώτα υδροπλάνα “προσθαλασσώθηκαν” αναγκαστηκά στην Τριχωνίδα το 1932. Σημειωτέον ότι ο όρος “προσθαλάσσωση” χρησιμοποιείται και για την προσγείωση υδροπλάνων σε λίμνες εκτός από θάλασσες.
Αυτό συνέβη στις 31 Μαίου 1922 όπου σύμφωνα με δημοσίευμα της Γαλλικής εφημερίδας “De Midi Socialiste” δύο Ιταλοί πιλότοι πετώντας μεταξύ Μεσολογγίου και Αγρινίου επέλεξαν να προσθαλασσώσουν τα υδροπλάνα τους στη λίμνη Τριχωνίδα και έτσι έσωσαν τη ζωή τους χωρίς να τραυματιστούν.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν εκτελούσαν κάποιο δρομολόγιο. Είναι πολύ πιθανό οι συγκεκριμένοι αεράκατοι (σ.σ. έτσι ονομάζοταν τα υδροπλάνα που συνδύαζαν άτρακτο και πλωτήρες) να ήταν τύπου CAMS53 και να ανήκαν στο στόλο της Γαλλικής Εταιρείας AULO, η οποία εκτελούσε την εποχή του ατυχήματος το δρομολόγιο “Μασσαλία-Νάπολη-Κέρκυα-Μεγάλο Πεύκο-Καστελόριζο-Βυρητός μεταφέροντας ταχυδρομείο και επιβάτες. Επομένως οι Ιταλοί πιλότοι πιθανόν να εκτελούσαν αυτό το δρομολόγιο το οποίο περνούσε πάνω από Μεσολόγγι και Αγρίνιο και να αναγκάστηκαν σε προθαλάσσωση λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν την ώρα της πτήσης.
Με πληροφορίες και φωτογραφίες από:
Αεράκατοι και υδροπλάνα στην μεσοπολεμική Κέρκυρα. https://www.corfuhistory.eu/?p=4215.
De Midi, Socialiste, 2 Juin 1932.